Hur tar man det lugnt?

T

Tippan

Hur förklarar man för de små guldklimparna att ta det lugnt? Finns det ngn lugnknapp?

De kan visst stanna innaför dörren och de väntar snällt på "vassego" Men sen då? *balamm* Låter det när de fullkomligt sprätter ut genom dörren. Hur förklarar man för de att jag vill att de ska GÅ och inte springa?

De kan visst sitta snällt när jag tar kopplet av de och de kan efter det gå fot fast de är lösa båda två. Men sen då? Hur får man de att inte kasta sig iväg som galningar när jag säger "fri"? Hur förklarar jag att ni får gärna gå lös kring mig bara ni GÅR och inte leker wrestling eller kapplöpning. De går sällan ifrån mig mer än 10-20 meter, men det är i ett vansinnigt tempo, runt runt, brottas brottas... Eller så går de fot. Vilket kanske inte är det roligaste en slapp dag i skogen.

*klick* Direkt jag kopplar den yngre hunden så intar den äldre hunden en jämn lunk ca 3 m från mattes sida. Hur förklarar jag att hon gärna får gå så trots att den lilla också är lös? Tog hon det lugnt så skulle ju Lillan också ta det lugnt. Finns det hundar som inte vill leka jämt?
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
861
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 106
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 713
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp