Hur tillverkar man såna...

S

Spider84

...ja jag vet inte vad det heter.

Bak på t.ex. skolsadlar så sitter det såna man kan hänga upp stiglädrena i. Man trycker liksom igenom en kula av läder genom ett hål så man låser fast den.

Hur gör man såna?
Har fått låna en Espanola under några månader, men det finns inget sånt på den vilket är riktigt irriterande. Tänkte att jag kanske kunde göra såna och skänka med sadeln till ägaren när jag lämnar tillbaka den.

Jag har både remmar och bitar av skinn hemma som går i ungefär samma nyans som sadeln, men hur gör man?
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Har inget svar på det du söker, men annars är ju snokremmar bra att använda! Om man ändå inte använder dem på tränsen så får man ju ett par över, jag antar att du inte rider med sånt.:angel:
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Jag vill också veta!!!
Just nu använder jag ett par sporremmar men det är ju krångligt att ta remmen ett par varv runt stigbygeln annars hänger den neråt magen och sen är det ju snyggare:angel: med såna där "riktiga".
Jag har sett en såndär mokapär i någon av Kaupres annonser för Espaniola i Hästfocus men har dom någon sådan att sälja på hemsidan?? Näh icke då har inte hittat någon:(
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Fast då gör jag nog hellre egna av mina spännen och remmar. Snokremmarna har jag nog kastat efter alla flytter. De ligger ändå bara där helt oanvända. :p

Tänkte mer på de där flätade historierna som finns på bl.a. Eponan.
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Jo jag förstod det.:p Det är ju lite snyggare förstås. Jag har bara snokremmar på min Espanola, det är inte så vackert men jag har inte hittat nåt bättre.
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Jag gjorde snygga till min Torsion genom att ta tunna, tunna läderremmar, fläta dem och knyta i bägge änder. Den ena knuten gick sedan genom flätningen precis intill den andre (om du förstår).

Blev jättebra, det var många som frågade var de fanna att köpa :)
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Det var en enkel variant jag inte tänkte på. Fast jag tror mina remmar är lite tunna för det. *fundera*

Lovisaleonora_
Hm...jag tror jag förstår. Du har ävl inte kvar den så du kan fota? :angel:
 
Sv: Hur tillverkar man såna...

Nix, den sadeln gick iväg för ett bra tag sedan, ska se om jag har något gammalt foto.

(har ju ST Dressage nu :D)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först av allt: Förlåt om jag uttrycker mig fel! Jag vet faktiskt inte om man säger utvecklingsstörda nu, eller om det heter något annat...
2
Svar
25
· Visningar
4 827
Senast: AraSlei
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 329
Senast: Rimfaxe
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 702
Senast: Nirvana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 929
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp