Hur tolkar ni ”Hämta ut paketet inom x dagar”?

Fina lokaler, med bryggeriet som integrerad del av restaurangen. Har jag bara upplevt i Tyskland annars.

Visa bifogad fil 76750

Det ar mycket vanligt pa alla vara micro bryggerier har i PNW ocksa. Det ser mycket festligt ut :D

Det är det som är frågan :D Verkar kunna tolkas olika dock.

Fast det ar ju inte direkt en tolknings fraga. Hur definieras ordet innom?
Google vill inte svara mig :cautious: utan jag far bara upp en hel massa markliga grejor. Nagon med ordbok borde kunna sla upp det.
 
När jag arbetade med post, vilket iof var för sådär 10 år sedan, så innebar det att dag 1 var den dagen som vi fick paketet till oss och sedan skickades det tillbaka med utgående post dagen efter som det stod sista uthämtningsdag på avin.
 
När jag arbetade med post, vilket iof var för sådär 10 år sedan, så innebar det att dag 1 var den dagen som vi fick paketet till oss och sedan skickades det tillbaka med utgående post dagen efter som det stod sista uthämtningsdag på avin.

Yes ... dagen EFTER.
 
Det som är olika är väl vilken dag man tolkar som dag 1? Om jag får avisering på en måndag så räknar jag måndagen som dag 1.
Jag är nog trött i huvudet. Jag var tvungen att kolla i min kalender för att bli mer klar över hur jag tänker. Att räkna aviseringen som dag 1 känns logiskt, men det verkar inte jag göra. Dag 1 är efter avisering. 🤷‍♀️

När jag fick påminnelse i söndags om att hämta paketet inom 5 dagar räknade jag från måndagen och att jag således hade idag på mig. Ska nog skippa det där mailet ändå :p
 
Yes ... dagen EFTER.
Det hade mest när vi hade våra hämtningar att göra. Vi hade bara en per dag och det var på eftermiddagen men vi hade öppet längre och då behövde paketet finnas kvar så att folk hade hela dagen på sig att hämta ut det. Sen på morgonen dagen efter hamnade det i retursäcken men skickades då inte tillbaka förrän på eftermiddagen.
 
Jag är nog trött i huvudet. Jag var tvungen att kolla i min kalender för att bli mer klar över hur jag tänker. Att räkna aviseringen som dag 1 känns logiskt, men det verkar inte jag göra. Dag 1 är efter avisering. 🤷‍♀️

När jag fick påminnelse i söndags om att hämta paketet inom 5 dagar räknade jag från måndagen och att jag således hade idag på mig. Ska nog skippa det där mailet ändå :p
Då bör ditt paket ha kommit på fredagen, och du fick då sms om att hämta det inom 7 dagar? Då har det ju kommit fram till ombudet på fredag morgon/förmiddag och ligger där under hela dagen = dag 1 :)
 
Då bör ditt paket ha kommit på fredagen, och du fick då sms om att hämta det inom 7 dagar? Då har det ju kommit fram till ombudet på fredag morgon/förmiddag och ligger där under hela dagen = dag 1 :)
Jag har inte kvar originalaviseringen, men troligt.

Jag måste ha sjukt mycket tur när jag hämtar ut mina paket, ändå rätt få som returneras, fast jag hämtar ut ”sista dagen” :angel: :p

Nåja, tack för hjälpen att tänka :D
 
Om jag får paketet på en måndag så räknar jag måndag som dag 1 och sen att paketet returneras någon gång under söndagen.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 633
Senast: Jeps
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 114
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp