Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

tottenham skrev:
Det är ju faktiskt så att det är under VILA som hästen bildar muskler, om man bara fortsätter träna på så bryter men ned muskulaturen istället. Enkelt uttryckt!

Ett av de vanligaste skadeproblemen är överträning.

/T

Jag har inte skrivit ngnstans att hästen inte ska vila mellan träningspassen :confused:
Jo naturligtvis måste hästen vila mellan träningspassen, men för att bygga muskler måste man ju träna också, det är det jag menar :smirk:

Förutsatt att det är rätt träning och anpassat för hur tränad hästen är, vad den klarar osv.
 
Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

Klintan skrev:
Upplever träningen som träning - precis. Ut och klättra i norska fjällen inbillar jag mig inte upplevs som träning t ex, utan mer att ha kul ihop. Inbillar jag mig.
visst är det väl träning att klättra...oj vad det byggs muskler då!!! och kondis ger det oxå...men det kanske inte räknas som träning eller vadå?? :confused:
jag tycker verkligen det räknas som träning iallafall!! :)
 
Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

Just vad jag menar. Träning som inte upplevs som träning... ;)
 
Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

Vet ngn när/om detta ska visas igen?


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

Det var repris den 6/1, vet inte om det blir igen.
 
Sv: Hur tränar Stian Pedersen egentligen?

josse skrev:
Jag har inte skrivit ngnstans att hästen inte ska vila mellan träningspassen :confused:
Jo naturligtvis måste hästen vila mellan träningspassen, men för att bygga muskler måste man ju träna också, det är det jag menar :smirk:

Förutsatt att det är rätt träning och anpassat för hur tränad hästen är, vad den klarar osv.

Josse! det var inte heller menat till dig utan bara ett allmänt inlägg i debatten.

/T
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp