Hur träffades ni ?

cetzyboy

Trådstartare
Skulle vara kul att höra hur ni träffade er partner :)

Själv var jag i min sommarstuga 45 mil från där jag bor och hörde startkommandona från travbanan. Visste inte att det var trav så jag bestämde mig för att gå dit och äta lunch och kolla på trav.

Väl där träffade jag en granne som jag kände lite flyktigt och började prata med . När jag skulle gå hem frågade han varför jag cyklade runt på bilvägen när det fanns en genväg som kom ut nära mitt hus. Eftersom jag inte hittade så slog jag följe med honom.

Vid några hästhagar stannade jag upp för att kolla på en fölunge i hagen och hörde då hur grannen pratade med någon. Jag vände mig om och hälsade på en trevlig kille något äldre än jag.

Vi gick hemåt och när vi stannade vid mitt hus frågade jag killarna om det ville ha en öl , det var ju ändå semester ;)
Grannen skulle upp och jobba tidigt så han gick men trevliga killen sa ja!
Han är kvar än och jag flyttade upp det är drygt 4 år sen och fördelen med att träffa en på travet var att det var en som var lika intresserad som jag :D
 
Jag har varit fackligt engagerad åt if metall, var ungdomsansvarig en sväng och hade hand om skolinformationerna. För att hålla skolinformationer va det bra att ha gått skolinformatörsutb. Sagt och gjort, så gick jag en tvärfacklig utb för folk boendes i örebro och värmlands län. Så där träffade jag min karl :)
 
Skulle vara kul att höra hur ni träffade er partner :)

Själv var jag i min sommarstuga 45 mil från där jag bor och hörde startkommandona från travbanan. Visste inte att det var trav så jag bestämde mig för att gå dit och äta lunch och kolla på trav.

Väl där träffade jag en granne som jag kände lite flyktigt och började prata med . När jag skulle gå hem frågade han varför jag cyklade runt på bilvägen när det fanns en genväg som kom ut nära mitt hus. Eftersom jag inte hittade så slog jag följe med honom.

Vid några hästhagar stannade jag upp för att kolla på en fölunge i hagen och hörde då hur grannen pratade med någon. Jag vände mig om och hälsade på en trevlig kille något äldre än jag.

Vi gick hemåt och när vi stannade vid mitt hus frågade jag killarna om det ville ha en öl , det var ju ändå semester ;)
Grannen skulle upp och jobba tidigt så han gick men trevliga killen sa ja!
Han är kvar än och jag flyttade upp det är drygt 4 år sen och fördelen med att träffa en på travet var att det var en som var lika intresserad som jag :D
Jag sökte jobb och kom på intervju. Ena killen som var med och gjorde intervjun var väldigt lätt att prata med, kändes som vi kom bra överens från början och jag minns att jag tyckte det var synd att det inte var han jag skulle jobba med. Hur det nu var fick jag jobbet, och även i fortsättningen hade vi väldigt lätt att prata med varandra. Minns att vi skulle ha ett möte en gång som slutade med att vi satt och pratade i flera timmar tills vi insåg att vi var ensamma kvar på kontoret och borde åkt hem för länge sen.

Vi har varit tillsammans i femton år nu, och tycker fortfarande väldigt mycket om att prata med varandra. :D
 
Via nån internetdejtingsida. Han skrev långa, roliga och ytterst välformulerade mail. Vi träffades efter ca två veckors mailande på en extremt dyr öl och blev kvar till stället stängde eftersom vi hade så mycket att prata om. På andra dejten fick han mig att skratta så mycket att jag fick be honom att sluta vara så rolig för att jag inte skulle orka leva om jag behövde skratta mer. Sedan dess har han väl egentligen aldrig slutat få mig att skratta.
 
Skulle vara kul att höra hur ni träffade er partner :)

Själv var jag i min sommarstuga 45 mil från där jag bor och hörde startkommandona från travbanan. Visste inte att det var trav så jag bestämde mig för att gå dit och äta lunch och kolla på trav.

Väl där träffade jag en granne som jag kände lite flyktigt och började prata med . När jag skulle gå hem frågade han varför jag cyklade runt på bilvägen när det fanns en genväg som kom ut nära mitt hus. Eftersom jag inte hittade så slog jag följe med honom.

Vid några hästhagar stannade jag upp för att kolla på en fölunge i hagen och hörde då hur grannen pratade med någon. Jag vände mig om och hälsade på en trevlig kille något äldre än jag.

Vi gick hemåt och när vi stannade vid mitt hus frågade jag killarna om det ville ha en öl , det var ju ändå semester ;)
Grannen skulle upp och jobba tidigt så han gick men trevliga killen sa ja!
Han är kvar än och jag flyttade upp det är drygt 4 år sen och fördelen med att träffa en på travet var att det var en som var lika intresserad som jag :D
Vi sommarjobbade ihop.
 
Inte riktigt partner (än) men...

Träffade honom första gången på krogen när vi hade jobbfest för kanske 6 år sen, jag försökte hångla upp honom.
Han sa nej eftersom jag hade pojkvän :o

Sen matchade vi på tinder :D men sågs inte förrän senare på en annan jobbfest för ca 1 år sen, så började vi hänga lite och har väl hängt till och från sen dess.
 
Han började på mitt jobb och jag fick lära upp honom i slutet av mitt pass. Inte så mycket med det, jag tyckte att han var intressant. Tyvärr sågs vi inte så ofta på jobbet då han oftast började jobba när jag slutade. Förutom det var jag mitt uppe i att vilja separera från barnens far och det sista jag ville var att ha ett nytt förhållande.
Hursom, vi tyckte ju bra om varandra och på julfesten umgicks vi en hel del. Jag följde med på efterfest hos hans kompisar och vi pratade, pratade, pratade.
Det bar sig ju inte bättre än att känslor uppstod. Med facit i hand ångrar jag ingenting :).
 
Jag följde med en kompis som skulle tatuera sig. Bokade själv en tid hos tatueraren sen så vi hade lite kontakt angående tider och motiv osv och vi slutade aldrig prata. Jag trodde dock att han hade flickvän och han trodde jag hade pojkvän så ingen vågade lägga in en stöt.

Vi matchade ett par månader senare på Tinder och sen dess har vi kilat stadigt
 
Vi träffades via nätet, jag var måttligt intresserad och tyckte han var alldeles för gammal men han lyckades ändå övertyga mig att ses. Vi hade 2 år av bergodalbana där vi båda svajade rejält men sen fick vi båda inse att vi inte kunde leva utan varandra. Det är snart 6 år sen.
 
I en studentorkester. Först stod han på raden bakom mig och tutade i sin trumpet så jag blev halvdöv och sen blev han vald till dirigent så jag var tvungen att hålla ett öga på honom medan jag spelade. Svår att missa. :) i öldimmorna på studentorkesterfestivalen förstod jag att jag behövde ha honom i mitt liv. Sju år senare har jag inte ångrat det beslutet.
 
Åh det är en smått rolig lång historia :p. För länge sen dvs han var 16 och jag 18 så, hjälpte han till att köra på mammas mark som hon gjorde byte med en annan bonde. I alla fall så var det sagt att han skulle plöja på en åker en bit från gården men på nått vis hade han missuppfattat det och påbörjade på den som är nedanför gården....Jag upptäckte det när han hade åkt varvet runt och jag gick då och fyllde igen plogvältorna, skällde ut han efter noter kan jag säga :angel:, hade en jävla träningsvärk dagen efter. Han såg ganska ynklig ut när jag gormade stackaren :o. Hursom, på den tiden var vi inte det minsta intresserade av varandra; han tyckte ju jag var knäpp och inte tilltalande till utseendet heller då , inte så konstigt heller då ju han var ju lyckligt kär i sin första flickvän och jag tyckte för min del tyckte inte heller han var nån skönhet; spinkig och dessutom kortare än mig. Sen när bonden och vännen mamma gjorde bytet med flyttade och därför slutade samarbetet träffades vi ju inte heller.

Åren gick. I november 2012 hittade han mig på fejan och skicka vänförfrågan och undra om jag mindes honom? Jag tillägger att han inte mindes utskällningen :D Jodå. Då hade han helt och hållet fastnat för mina ögon som han tyckte plötsligt var de vackraste han någonsin sett :o:love:. Jag å min sida tyckte ju med att han hade blitt förbannat fin som 20+ hans ögon, smilgropar, ja you name it. Och ja han hade växt om mig liiite :D. Iaf så pratade vi flitigt på fb och lyckades bli förälskade (!! :o:D) och när vi sen en månad senare träffades kändes det bara så rätt! Och fortfarande efter drygt 5,5 år :love:.
 
Vi träffades 1998 på Aftonbladets sport-chat :D Vi gnabbades om fotboll och bytte telefonnr efrer ett par dagar.
Första samtalet pratade vi i fyra timmar i sträck !
Tre samtal senare träffades vi, och hållit ihop sen dess!

Vi firade 20 år ihop i januari, och vi har en 9 årig dotter.
 
Han var min handledare på praktiken när jag gick på gymnasiet. :o
Bor i ett litet samhälle - visade sig att han bodde i lägenheten bredvid mitt föräldrahem(bodde fortfarande hemma), fönster mot fönster! Vad är oddsen?
Vi har vart tillsammans i 7 år, gifta, barn och hus. :love:
 
Via nån internetdejtingsida. Han skrev långa, roliga och ytterst välformulerade mail. Vi träffades efter ca två veckors mailande på en extremt dyr öl och blev kvar till stället stängde eftersom vi hade så mycket att prata om. På andra dejten fick han mig att skratta så mycket att jag fick be honom att sluta vara så rolig för att jag inte skulle orka leva om jag behövde skratta mer. Sedan dess har han väl egentligen aldrig slutat få mig att skratta.
Det här är nog bland det finaste jag läst :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 836
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 621
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp