Hur tror du det går i valet?

Fiorano

Trådstartare
Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%? Kommer S ha en chans att bli största parti? Försvinner Liberalerna ur riksdagen? Kommer F! göra ett kometval?

Jag tror mer och mer att det blir ett regeringsskifte, att KD och/eller L försvinner och därmed kommer M bli tvungna att samarbeta med SD, alliansen blir ett minne blott och C lägger sig i opposition med de rödgröna.
 
Blir säkert bra för oss SD röstare, 15 eller 20% spelar mindre roll.
Vilka som samarbetar är rätt oviktigt, huvudsaken är politikens inriktning, det kommer att bli svårt att ignorera några miljoner svenska väljare oavsett block.
 
Hmm...
Jag tror att C kommer gå ganska starkt framåt och få upp emot/över 10%. KD åker ev. ut. L sitter kvar. FI kommer inte in. SD får runt 15%. Det blir någon form av Allianskonstellation med åtminstone några av Allianspartierna, möjligen med något form av stöd från S. SD får givetvis inget inflytande i politiken.
 
Jag tror att SD blir största parti. Vad som händer sen är oklart. Tror att M kommer gå hyfsat bra, liksom L och C. KD och F! åker nog ut. Sossarna såsar säkert runt som andra eller tredje största parti. Vem som bildar regering med vem är nog oklart. SD är nog rätt nöjda med att vara utanför i opposition.
 
Jag tror moderaterna blir största parti följt av sossarna och sd. C kommer att få runt 10% och kd, fi får inte tillräckligt många % även mp kommer kanske att få för lite %. Om moderaterna och sossarna kommer att samarbeta för att hålla sd utanför återstår att se. Gissar på att det ev blir omval.
 
Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%? Kommer S ha en chans att bli största parti? Försvinner Liberalerna ur riksdagen? Kommer F! göra ett kometval?

Jag tror mer och mer att det blir ett regeringsskifte, att KD och/eller L försvinner och därmed kommer M bli tvungna att samarbeta med SD, alliansen blir ett minne blott och C lägger sig i opposition med de rödgröna.

SD 23,7%
S 23,5%
M 18,8%
V 10%
C 8,3%
L 5,2%
MP 4,8%
KD 4,3%
 
Jag tror SD blir störst mest pga all offentlig mobbning de utsätts för. Svenska folket har alltid stått på de svagas sida.

När alla de andra partier pratar om olika samarbeten för att nå höga siffror, står SD och pratar om den politik de vill genomföra oavsett samarbete eller inte. Jag tror de trivs rätt bra just nu, de får mycket gratis reklam
 
Jag gissar att det kommer gå väldigt bra för C och SD, men uselt för KD. Jag tror också att fler än vanligt kommer att rösta. Sedan, vilka som styr, vilka som samarbetar med vilka osv vågar jag inte gissa på.
 
Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%? Kommer S ha en chans att bli största parti? Försvinner Liberalerna ur riksdagen? Kommer F! göra ett kometval?

Jag tror mer och mer att det blir ett regeringsskifte, att KD och/eller L försvinner och därmed kommer M bli tvungna att samarbeta med SD, alliansen blir ett minne blott och C lägger sig i opposition med de rödgröna.
Ungefär ditt scenario är vad jag tänker mig. Känns sådär.
 
Jag tror att Alliansen och SD tillsammans kommer få så pass många röster att det blir oerhört svårt för Löfven & Co att sitta kvar. Och då blir det intressant att se hur Alliansen hanterar det. Om de inte samarbetar med SD får de nog rätt mycket skit för det ("Nu hade ni chansen att fälla de rödgröna och gjorde det inte!!!") och om de gör det så får de skit för det också ("Nu samarbetar ni med SD!!!"). Det blir intressant att se om KD kommer klara 4%-spärren och hur C och L kommer hantera SD-samarbetet när det verkligen kommer till knipan? Kommer någon av dem gå över till de rödgröna och kommer det räcka till att bilda en ny Löfven-regering?

Oerhört intressant är det iaf!
 
Jag tror SD blir störst mest pga all offentlig mobbning de utsätts för. Svenska folket har alltid stått på de svagas sida.

När alla de andra partier pratar om olika samarbeten för att nå höga siffror, står SD och pratar om den politik de vill genomföra oavsett samarbete eller inte. Jag tror de trivs rätt bra just nu, de får mycket gratis reklam

Jag håller med. Jag tror helt klart att de vinner på att alla andra partier inte behandlar dem som vilket parti som helst. Jag säger inte att de är vilket parti som helst men om de andra hade börjat prata med dem och tvinga dem att faktiskt prata politik på riktigt så tror jag att SD hade förlorat på det. Så ja, SD är nog väldigt nöjda med att ses som den som ingen kan prata med.
 
Jag tror att SD kommer bli största parti och att ingen ändå kommer vilja samarbeta med dem. C kommer att hoppa över till dom rödgröna (samtidigt som Annie tuggar frenetiskt på sin högra sko) och de rödgröna kommer fortsätta regera med passivt stöd av V och L.

Alternativt så kommer ingen komma överens och det blir omval. Något som jag i sådana fall tror kan komma att gynna SD ännu mer.
 
S runt 25.
SD, M runt 20.
V och C 10 var.
L och MP 5 var.
KD ut
F! Inte nu heller

Fortfarande inget inflytande över regeringen för SD, dvs inga förhandlingar.


Drömmen vore att L och C ökade stort och kan balansera S o MP i en koalitionsregering med starkt socialliberalt fokus där företagandet dvs jobben är i fokus.
 
Tror också att SD kommer att bli största parti (tyvärr), jag tror att M kommer gå starkt, S kommer tappa mycket L likaså och tvärtemot många andra tror jag KD kommer ta ett steg framåt i svallvågorna av konservativa vindar. C - kommer att få ett dystert resultat.

Att SD kommer bli så stora tror jag är ett resultat av all skit och utrymme de får. Tror som @Zoya att konsekvenserna gör att omval är ett inte helt otroligt scenario.

Man får den regering man förtjänar kanske.
 
Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%? Kommer S ha en chans att bli största parti? Försvinner Liberalerna ur riksdagen? Kommer F! göra ett kometval?

Jag tror mer och mer att det blir ett regeringsskifte, att KD och/eller L försvinner och därmed kommer M bli tvungna att samarbeta med SD, alliansen blir ett minne blott och C lägger sig i opposition med de rödgröna.
SD blir det parti, som vanligt, som kommer att öka mest. SD över 20%. SD blir ännu större vågmästare än vad dom nu är. Det går åt rätt håll. Sverige vännerna blir val vinnarna.
Nuvarande statsminister kommer att gå till historien som den som drog S ner till det sämsta resultatet i S historia på över 100år. Under 25%
KD åker ut.
Fi får som vanligt inte vara med. Dom är för extrema enligt väljarna
MP hoppas jag åker ut 3,9%
Kristersson blir statsminister och ger SD inflytande. Annars blir han rökt
Sedan har vi svansen, dom som alla får under 10% var
 

Liknande trådar

Samhälle Idag är en ödesdag för Liberalerna. De ska ta ställning till om de ska kliva över gränsen och göra det möjligt att samarbeta med SD, och...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 304
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Samhälle Så har då val'resultatet' kommit, eller iallafall nästan . Som var tydligt redan innan valet så blir landet ännu svårare att regera...
99 100 101
Svar
2 016
· Visningar
113 551
Senast: LenaH
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 019
Senast: LenaH
·
Äldre .. vad tycker du om det? Nu uppmanas rödgröna att taktikrösta så att F! kommer in i riksdagen. Samtidigt uppmanas F! sympatisörer att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 088
Senast: enhorning
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp