Hur tusan gör man?

Det låter väl kanske som att samtalshjälp kan vara bra just nu för både inte behöva gå igenom det här själv, du kan berätta för dem iom tystnadsplikt. Och också för att jobba med att du säger att du driver bort folk pga du mår dålig.
Kanske det vore bra att få hjälp med grundproblemet?
Jo visst är de så, bara de att jag inte känt att jag behövt någon utomstående att tala med förut. Jag brukar som sagt ventilera alla mina tankar med min mor i vanliga fall då hon är den enda jag känner förtroende för. Visst kan jag söka ned till vc för kurator eller annat men känner jag inget förtroende för människan kommer jag ändå bara sitta av tiden tyvärr.
 
Jo visst är de så, bara de att jag inte känt att jag behövt någon utomstående att tala med förut. Jag brukar som sagt ventilera alla mina tankar med min mor i vanliga fall då hon är den enda jag känner förtroende för. Visst kan jag söka ned till vc för kurator eller annat men känner jag inget förtroende för människan kommer jag ändå bara sitta av tiden tyvärr.

Kanske inte alls okej men.... Jag berättar allt för min mor också. Och hade kunnat bryta ett löfte om att va tyst om jag kände att man måste. Om din mor lovar att inte föra det vidare så varför kan du inte få ventilera lite med din mor? Du behöver inte skriva en insändare i tidningen eller försöka sprida runt det. Men EN person! Eran relation verkar ju ändå vara avslutad så hur skulle hen få reda på det? Såvida hon inte är mor även åt den andra parten....
 
De jag tycker är värst just nu är att jag inte kan prata med någon närstående om vad som pågår. Fått stressutslag, ljuger för min familj hur de är osv. Helst av allt skulle jag bara vilja vräka ur mig hela historien till exempel till min mor som jag i vanliga fall alltid pratar med allt om men i för som jag lovat hen att aldrig göra de så får jag helt enkelt genom lida de här ensam.
Varför kan du inte prata med din mamma om det?
 
Kanske inte alls okej men.... Jag berättar allt för min mor också. Och hade kunnat bryta ett löfte om att va tyst om jag kände att man måste. Om din mor lovar att inte föra det vidare så varför kan du inte få ventilera lite med din mor? Du behöver inte skriva en insändare i tidningen eller försöka sprida runt det. Men EN person! Eran relation verkar ju ändå vara avslutad så hur skulle hen få reda på det? Såvida hon inte är mor även åt den andra parten....
Jag vet att hon inte skulle säga något. Nej hen känner inte min mamma vad jag vet mer en känner till henne skulle jag tro, de flesta brukar göra de inom sporten då hon är väldigt engagerad på olika sätt. Får se filurar på de någon dag till, känns som att jag måste berätta för någon annans kommer jag till slut bli knäpp på riktigt ..
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp