Hur uttalar man denna ras ?

Vet inte heller, men om det ska uttalas som det stavas, så blir det väl [mallin:oa] eller nåt :D
om det ska uttalas på franskt vis iaf :)
 
Har man belgare så vet man, även om det inte är en malle. ;) Samma sak med lacke, grönis och terv. :D
 
Jag vill veta vad det heter. Jag brukar säga Grönendal. Eller nått sånt... Groendal har jag sagt nästan jämt, men när jag läste närmare så stod det inte alls så. Jag skyller det på att jag har svårt att se vissa bokstavskombinationer. :rofl:
 
Mallänoa. Det är franska! Kolla upp i din franska bok.
M, kort a, kort l, långt ä, no, kort a.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 903
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 576
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 974
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp