Hur väga katt?

Milene

Trådstartare
Funderar på om det finns nåt smidigare sätt att väga katten på än att väga sig tillsammans och sen räkna ut kattens vikt. Har en balansvåg, men katterna vill inte sitta stilla så länge att det går att ställa in den.

Tips..?
 
Sv: Hur väga katt?

Ett sätt är att stoppa katten i en kasse (brukar inte vara allt för svårt så länge man låter dem gå in själv) och sen väga paketet med en hövåg.
 
Sv: Hur väga katt?

Tygpåse och fiskevåg kör vi med. Det har bättre noggranhet än bardrumsvågen också (det flesta badrumsvågar är inte bättre kalibrerade än att de diffar +/- 0.5 kg även om de ger svar på en hektos noggrannhet).

Mina katter älskar påsar, så det räcker med att man tar fram en tygpåse så sitter det tre katter och väntar på att få "åka" :D
 
Sv: Hur väga katt?

min förra katt (avlivades i somras) han satte sig på vågen då han hade tråkigt för att bara sitta, då passade man på att kolla :P

men han sattesig på allt, påsar, kartonger (de minsta som han kunde trycka sig in i) och vågen så klart... jag säger såhär.. kör ett ninterndo wii med wii fit och väg ;) så gör vi iaf. (då håller man i djuren och väger)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 726
Senast: Luff
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
521
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 259
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 609
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp