Hur växer era föl?

R

Rodde

Jag har tre föl i år de växer mycket olika!
1. hbl föl 3,5 mån 1,30 +
2. hbl föl 6 mån 1,25
3. NF föl 5 mån 1,20

Mitt yngsta föl växer så det knakar, hur stora är era föl?
 
Mitt hblföl e. Looping-Robin Z är 2,5 månader och ung. 115-120 cm hög skulle jag tippa. Skall försöka mäta honom så jag vet exakt.
 
har ett pinto/vbl föl.
Hingst. Är 1.35 bak och 1.30 i mkh, han är 4 månader och 3 veckor. Han växer också massor. Han är inne i en period nu, tycker nästan att han växer alldeles för mkt. mor och far är ju inte mer än 1.50 i mkh. Men som han växer ´blir han nog högre än 1.50, jag hoppas han blir högre..

Mvh Lisa.
 
Mitt hbl. föl är ca 6 månader och snart 1.40 cm.
Hon har alltid vuxit mycket jämnt utan riktiga ryck, ser "färdig" ut hela tiden...
Domaren på fölmönstringen trodde inte att hon skulle bli så stor som vuxen eftersom hon ser så "klar" ut, men jag tror inte det. Det är ju bra att hon växer så jämnt!! :smirk:
 
jag har ett föl som är 2 månader (halvblod) hon är ca 117cm hög o ca 120 cm på baken
 
Mätte vårt halvblodsföl (sto) idag då hon är 2,5 månader gammal..och blev lite förvånad över att hon faktiskt redan är 1.27..har inte riktigt märkt att hon växt så..

Hon är e. Akribori-Guinness-Arram
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Jaasse
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: ameo
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp