Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju tidigare haft relevant friska hästar, så är livrädd att den turen är slut nuDet är dyrt att rida hos andra, typ ridskolor, om man måste betala. Lyckas du köpa en frisk häst och använder den som normalt typ den går 5-7 dagar i veckan så kan man räkna med att et är billigt. Räkna på gympriser till på köpet. Tävla är dyrt, statusgrejor är dyrt. Använder du din häst som en seriös hobbyhäst tycker jag du ska jämföra med andra hobbies.
4000 kr täcker inte ens min stallhyra och grovfoderJa det är dyrt men det är en orimligt, det beror helt på hur du står uppstallad och hur mycket du vill träna och tävla.
Min häst kostar ca 4000 per månad i fasta kostnader.
Stallhyra, foder, försäkring och hovslagare.
Har hög veterinärvård men inget livvärde, skos runt om av godkänd och utbildad hovslagare.
4000 kr täcker inte ens min stallhyra och grovfoder
Är verkligen stor variation. Jag ligger också kring 10000 kr per månad..
Jag är på väg till litet stall men tror inte det blir någon dramatisk ändring i kostnad totalt settDu står i stort stall i stan, jag i litet på landet
Eftersom jag avskyr folk så är det ju win win![]()
Jag har haft väldigt mycket skador och sjukdomar på mina. Klart man måste ha buffert men jag har klarat det utan enorma summor sparade (dessutom ensamstående med en normal lön).Jag har ju tidigare haft relevant friska hästar, så är livrädd att den turen är slut nu
Det är verkligen jätteskillnad. Jag betalar inte ens 2000 kr per häst för stallhyra och grovfoder.4000 kr täcker inte ens min stallhyra och grovfoder
Är verkligen stor variation. Jag ligger också kring 10000 kr per månad..
Bor långt från StockholmNu vet jag inte var i landet du befinner dig men har stått utanför Stockholm, utanför stan men hästområde med fina anläggningar med ridhus o ridbana och varierande ridvägar. Kollektivstall 8500 kr i mån. Och då ingick inte allt grovfoder eller strö som hästen behövde. Sååå... det beror på.
Nu avflyttad därifrån av olika anledningar men det är dyrt här ute.
Det värsta är ju att det inte var så fancy. Mest helt vanliga hobbyryttare. Men då är ju din situation mer realistisk.Bor långt från Stockholmtror inte jag hade passat i ett så dyrt stall
![]()