Hur vanligt är det bostadsbyte den 1:a i månaden?

Kolla först upp vad som gäller på din arbetsplats. Onödigt att slösa en semesterdag om det ingår i avtalet att ni får en dags permission vid flytt.
Ska ta ett snack med chefen , han är inte oäven så han vet ju att jag får nycklarna den 1/12 . Vi har inga hemligheter för varandra hellre
 
Säger samma, den 1:e efter kl. 12 är brukligt att få tillträde.

Anekdot: jag frågade detta specifikt inför en lägenhetsflytt och ansvarig för hyresrätterna hos HSB i min stad sa att så är det absolut inte. Hur eller hur så skulle jag då få nycklarna dagen innan men det blev kaos när datumet närmade sig. Ansvarig var frånvarande så jag fick prata med en av cheferna som sa att det var konstigt att jag skulle få nycklarna tidigare eftersom de alltid följer standard att nycklarna fås den 1:e från kl. 12… :meh:
 
Säger samma, den 1:e efter kl. 12 är brukligt att få tillträde.

Anekdot: jag frågade detta specifikt inför en lägenhetsflytt och ansvarig för hyresrätterna hos HSB i min stad sa att så är det absolut inte. Hur eller hur så skulle jag då få nycklarna dagen innan men det blev kaos när datumet närmade sig. Ansvarig var frånvarande så jag fick prata med en av cheferna som sa att det var konstigt att jag skulle få nycklarna tidigare eftersom de alltid följer standard att nycklarna fås den 1:e från kl. 12… :meh:

Ja, det är ju faktiskt lagstadgat så om inget annat avtalats känns det konstigt att det skulle vara allmänt känt...
 
Ska ta ett snack med chefen , han är inte oäven så han vet ju att jag får nycklarna den 1/12 . Vi har inga hemligheter för varandra hellre
Pratade redan med chefen om 1/12 , han bara de löser sig. Tror jag får skriva i kalendern med stora bokstäver redan nu
 
Att få tillträde till en hyreslägenhet den 1:a är kutym. Sedan har jag varit med om tidigare tillträde hos privata hyresvärdar om den tidigare hyresgästen ändå är utflyttad.

Att flytten ofta hamnar under en helg handlar väl helt enkelt om att folk som regel är lediga just på helgen.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 136
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 488
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 267
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp