Hur vanligt är det med kreditkort?

Har du ett kreditkort?

  • Jag har ett kredikort/flera kreditkort.

    Röster: 133 55,2%
  • Jag har bara bankkort.

    Röster: 108 44,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    241
Jag har 2 kreditkort, ett MC på SEB och ett ICA, som också funkar som betalkort hos ICA.
Jag gillar försäkringen som ligger på kortet och att kreditkortsföretaget får skydda mig mot scams. Och att på utländska hotell och biluthyrningar kräver de kreditkort så vitt jag varit med om.
Ibland betalar jag in innan fakturan kommer (så gott som alltid på iCA). Ibland är det skönt att ha en reserv vid större inköp.
 
Jag la in mitt kort på apple pay så fort min bank äntligen gick med på det dvs för någon månad sen.. 🙄 Sen dess har jag inte tagit upp kortet ur plånboken. Sjukt smidigt fast jag är gammal. 😉
 
Jag använder kort, eller Swish. Skulle nog faktiskt aldrig komma på tanken att använda Google pay (eller liknande), det är inget för mig.
Google/samsung/apple pay innebär att du använder ditt kort men i digitalt format. Den största skillnaden är att jag inte behöver ta med mig både kort och mobil och jag har slutat tappa bort mitt kort (okej jag hittade det för det mesta, men några gånger så tappade jag bort det på riktigt).
 

Liknande trådar

  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 031
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp