Hur vanligt är det med rävar i samhället? Är de farliga? (utbruten från Den 22a hunduppdateringstråden!)

Det är ju bara ett uttryck, så ta det gärna bara som det.

Det finns mycket räv här och jag är mycket nöjd med det än så länge för jag måste säga att hararna gräver hål på min ridbana och bajsar överallt. I och för sig är det som utkastat foderpellets för kompisens hundar, men.....

Hittills har jag inte blivit av med katten, inte blivit jagad av någon räv (obs, ironiskt) och bara en höna som lika väl kan vara en hök.
Två andra hönor har blivit tagna av höken så räven har gjort mindre skada.
Tänkte mest att det verkade som även du tyckte att det fanns för mycket räv så jag undrade varför. Att någon som föder upp djur för att sedan skjuter ihjäl dem inte gillar rävar kan jag förstå även om jag inte gillar det.
 
Räv är en stor predator när det gäller markhäckande fåglar där flera arter är hotade eller t.o.m. starkt hotade. Rävens påverkan märktes väldigt tydligt under åren då rävpopulationen decimerades av sjukdomar. Även andra hotade arter som t.ex. fjällräven påverkas starkt, i Finland tror jag den nästan helt försvunnit på grund av konkurrens från rödräven.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp