Hur var/är det när ni ammade/ammar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mumrikan

Trådstartare
Jag skulle vara jätteintresserad av att höra hur ni gjorde/gör med amning av era barn? :banana:
(Vill inte höra vad ni tycker är rätt och fel, utan hur ni faktiskt gjort, så lämna åsikter om varandras erfarenheter utanför den här tråden, tack.):angel:
Här kommer mina frågor:
1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
6. Hur länge totalt ammade du?
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
-Med barn 1 efter 5 timmar, pga att jag fick ligga helt ensam på uppvaket efter akutsnitt. Med barn 2 efter 2 minuter!!
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
-Jösses... med 1an var det väl 20 kanske, det beror på hur man räknar. Med 2an kanske 8ggr/dygn.
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
-1an fick vatten vid 3 mån pga värmebölja (fast nu vet jag att det inte behövs). 2an fick vid 5 mån, också vatten.
4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
-1an 4½ mån, 2an 6 mån drygt.
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
-Nästan lika ofta som utan maten i början. Sen minskade det väl något. 1an drog ner snabbare och slutade amma dagtid vid 7 mån.
6. Hur länge totalt ammade du?
-1an 10 mån (slutade själv) och 2an 18 månader (då tröttnade jag)
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

mumrikan skrev:
Jag skulle vara jätteintresserad av att höra hur ni gjorde/gör med amning av era barn? :banana:
(Vill inte höra vad ni tycker är rätt och fel, utan hur ni faktiskt gjort, så lämna åsikter om varandras erfarenheter utanför den här tråden, tack.):angel:
Här kommer mina frågor:
1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
6. Hur länge totalt ammade du?

svar:
1: Några minuter efter förlossningen alla tre
2: felicia åt varannan timme dygnet runt Nadja åt var fjärde timme
och yngsta ungefär var fjärde timme dag tid inget på natten.
3: alla har fått vatten efter bastun och dom har börjat bada bastu redan tre veckor gammla
4: 4 månader alla tre
5: minskade ner när smakpotionerna blev måltider
6: älsta 4 månader blev gravid
mellan 10 måander
yngsta 9 måander
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången?(timmar, dagar?)
Elin, efter fyra timmar fick hon snutta lite, men inte förrens efter sju timmar så hade någon tid att hjälpa mig... Jag blev akutsnittad mitt i natten.
Fredrik, kanske 15 min efter förlossningen, han låg och ammade medans jag blev ihop sydd ialla fall... ;)

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
Elin, dygnet runt kändes det som, jag har ingen exakt siffra men minst en gång i timmen ofta flera gånger.
Fredrik åt runt varannan till var tredje timme.

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
Elin var 3 veckor när hon fick tillägg, vilket behövdes då hon stod i princip stilla i vikten, min mjölkproduktion hade helt enkelt inte kommit igång och hon var för trött för att orka dra igång den.
Fredrik strax före fyra månader försökte jag börja indroducera annat... Med mindre lyckat resultat... ;)


4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
Elin 4 mån
Fredrik oxå 4 mån som jag började ge, men han äter i princip inget än...

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
Elin åt nog var fjärde timme när hon fick tillägg oxå, och hon sov hela nätterna från 4 mån.
Fredrik lever fortfarande på bröstmjölk så vi ligger fortfarande på varannan/ var tredje timme. På nätterna ibland upp till fyra timmar mellan amningarna.

6. Hur länge totalt ammade du?
Elin slutade amma vid fem månader, det var enklare med flaska enligt henne, hon skrek som en stucken gris om jag försökte lägga henne till bröstet...
Fredrik ammar jag fortfarande helt, han är 10 mån och han verkar inte ha några planner på att sluta på länge... Jag börjar känna att det gott kunde räcka, men jag har ingen som helst lust att "tvinga" honom till att äta annat så vi får väl se hur länge det blir... Kanske det första barnet som helammas upp i skolåldern... :angel: :D
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

Jag kan bara svara på de två första frågorna, eftersom lillkillen bara är sex veckor. Jag ammar alltså fortfarande.

mumrikan skrev:
1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?

1. Ungefär två timmar.
2. Det känns som om jag ammar jämt.:crazy: På natten behöver jag bara amma en eller två gånger. Annars är det sällan jag får några längre pauser.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
Tja, rätt snart efter (inte direkt efter någon minut men inte så länge efter) så försökte vi men mjölken sprutade inte direkt fram.Slutade med att en bm mjölkade ur lite råmjölk. Sen tog det några dagar innan mjölken runnit till och alt fungerade helt bra. Jag trodde det hade funkat innan dess men sonen hade gått ned för mycket i vikt så vi gav tillägg efter amningen i ett dygn.

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
Jämt kändes det som. Han kunde äta en timme, sen liten paus och en timme till osv. Eller så sov han. Det vara liksom bara äta eller sova.

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
Började med smakportioner lite innan 4 mån för han var så intresserad av det jag åt. Tex gav jag lite pressad apelsin på finger och det var mums, gav då lite i en sked också.

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
Tja, efter apelsinandet flöt det på med puréer och egengjord barnmat. Bara lite i taget i början.

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
Han är ca 6mån, jag ger mat men ammar även mycket. Han får väl mat (kan vara mosad banan/puré/gröt) oftast en gång/dag, ibland 2 och idag första gången 3. Någon dag inte alls. Ammar rätt mycket. Morgon, kväll, 2 ggr/natt och så lite olika många gånger/dag, har inte tänkt på hur många.

6. Hur länge totalt ammade du?
Vill fortsätta ett bra tag till om han vil och det fortsätter komma.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
så fort jag var hopsydd och det blev lite lugnt i rummet typ efter en halvtimme, timme typ (båda barnen)

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
allt från varje kvart till var 6 timmars uppehåll (alltså när barnen var hungriga)

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
4 mån, med båda barnen - när Robin var liten var det när man skulle börja med smakisar - var väl morotspure skulle jag tro, Emma försåg sig själv med ris och chilisås från min tallrik när jag åt - var ju inte direkt planerat :angel:... kladdkaka snodde hon oxå en gång... men hon åt inte mer än max 2 tsk per måltid tills hon var 7-8 månader...

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
4 mån se ovan

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
så ofta dom vill/ville ha... Robin var inte förtjust i mat innan han fyllde ett år så det var nästan helamming tills dess... Emma ammar jag säkert 50% av näringsintaget forfarande

6. Hur länge totalt ammade du?
2 år och 3 månader med sonen
min dotter är 16 månader och verkar inte ha lust att sluta ännu :D
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
3 dagar efter då min dotter låg i kuvös efter en allvarlig infektion i min mage, men jag pumpade ut efter 2 dagar och gav henne det via spruta.

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
Oj, det har har jag glömt, men jag ammade henne så fort hon var ledsen och hungrig, var så olika, ibland en timme emellan och ibland fem.

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
Ersättning fick hon första dagen i kuvösen, sedan ammades hon och fick återigen ersättning varierat med amning från 2 månaders ålder.

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
När hon var ca 4 månader gammal.

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
Jag ammade inte längre så mycket efter hon var 4 månader.

6. Hur länge totalt ammade du?
Ca 4 månader då jag kände att hon blev aldrig mätt av min mjölk, ville ha hela tiden mot slutet och när hon fick välling sov hon bättre och blev lugnare.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

mumrikan skrev:
Jag skulle vara jätteintresserad av att höra hur ni gjorde/gör med amning av era barn? :banana:
(Vill inte höra vad ni tycker är rätt och fel, utan hur ni faktiskt gjort, så lämna åsikter om varandras erfarenheter utanför den här tråden, tack.):angel:
Här kommer mina frågor:
1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
6. Hur länge totalt ammade du?

1. Ett dygn efter förlossningen (rätt lång förlossning som slutade i akutsnitt) så lades barnen till bröstet men de orkade inte suga speciellt utan bröstmjälken fick pumpas igång.

2. Vi låg inlagda första månaden så att de skulle lära sig äta, de fick mat var 3:e timme dygnet runt. När vi väl kom hem praktiserade jag fri dubbelamning men de var som små klockor, hungriga var 3:e timme och inte speciellt intresserade av att "tröstsnutta" på bröstet.

3. De fick ersättning redan på sjukhuset då det tog tid innan jag producerat nog mycket bröstmjölk åt båda. Hemma klarade jag mig med bröstmjölk vissa veckor men fick ofta stödja upp genom att erbjuda ersättning efter amningen för att se om de fortfarande var hungriga. Jag fortsatte också gå upp på nätterna (de sov hela nätter från 2,5 mån) och pumpa för att öka produktionen.

4. De fick sina första smakportioner och gröt vid 4,5 månader. Erbjöd då vatten till. Finns enligt mig ingen anledning att vänja dem vid sockrad juice eller saft som måltidsdryck så det har de ännu ej smakat (11 mån). De har provat mjölk några gånger (tips från bvc att låta de smaka mjälk innan ett års ålder, sedan kan det vara svårt att vänja dem med smaken) men dricker annars alltid vatten.

5. Från början fick de inte i sig speciellt mycket av smakportionerna så då fick de amma efteråt, efterhand började de bli mer mätta och visade mindre intresse för bröstet.

6. Jag ammade i 8 månader. Efter 6 månader blev barnen helt ointresserade av bröstet och kunde endast lockas att dia när de var dåsiga på morgonen och sen kväll. Eller om jag gick omkring och hoppade samtidigt som jag ammade (då började dubbelamningen bli besvärlig.....) så jag pumpade ut och gav i flaska i två månader men tyckte sedan att det var nog och slutade.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)Är snittad med alla tre. Har lagt dem till bröstet så snart pappan och barnet kommit ner till Uppvaket (där man kvar tills bedövningen släppt, även om man varit vaken alltså). Det har väl tagit mellan 1-3 timmar, tror jag...
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna? Jag har tyvärr inte fått igång amning med något av barnen, av olika skäl. Har i stället "kört mjölkmaskin" och flaskmatat med bröstmjölk så länge det funnits. Har sparat i frysen också de två sista gångerna, så de har fått delvis bröstmjölk i upp till 5-6 månader. Mina barn har ätit BRA ur flaska, blivit mätta och sovit got tmellan måltiderna, så de har ätit ca var 3-4e timme.
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc) Jag fick börja komplettera med ersättning vid ca 2 månaders ålder med alla tre.
4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)? Vid ungefär 4 månaders ålder, med olika resultat. Ettan tog ett par månader innan hon accepterade fast föda, tvåan och trean har glatt glufsat i sig allt man hållit framför dem :p
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
6. Hur länge totalt ammade du?
Tror jag har svarat på detta ovan...
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
Barn 1: ca 4 timmar
Barn 2: nästan direkt
2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
Barn 1: aldrig mindre än 15 ggr
Barn 2: konstant några timmar på kvällen och annars ca 6-8 ggr
3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
Barn 1: 7½ månad
Barn 2: 6½ månad

Eller, lite vatten måste de ha fått innan men det minns jag inte när.

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
se ovan
5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
Så ofta de ville, de trappade själva långsamt ned.
6. Hur länge totalt ammade du?
Barn 1: 18 mån
Barn 2: 12 mån
(sedan ville de inte mer, jag blev brädad av godare mat :o )
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
Första tog det 12 timmar innan han sög, han fick inget tag och bb-personalen ansåg att jag var löjlig de ansåg att han inte var intresserad.. (lång historia)
Andra, då sög hon nästan direkt, vet ingen tid, men högst en timma efter förlossningen.

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
1:an var det varannan timma, dygnet runt första 5-6 månaderna.
2:an ingen aning... hon får mat när hon vill ha det så men ca 10 ggr per dag blir det väl...

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
1:an väling tog han först vid 7 månader, sen drack han vatten till maten tills han var en bra bit över ett.
2:an är 4½ månad nu och har inte fått nått annat.

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
1:an 4 månader
2:an har som sagt inte börjat än...

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
1:an ingen aning.. men det trappades ner ganska fort sista månaden så på slutet åt han bara morgon och kväll.

6. Hur länge totalt ammade du?
1:an 8 månader.
Planerar att amma 2:an ungefär lika länge.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)

Första gången det verkligen lyckades var efter 4 dagar. Vi amningstränade var 4:e timma innan dess.

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?

Var tredje timma - blir väl 8 gånger per dygn då. I början. Sen började hon sova hela nätterna, så då blev det mindre.

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)

Ersättning fick hon när hon föddes, eftersom amningen inte funkade. Vid en månad började vi ge ersättning en gång i veckan. Vid 4 månader fick hon ersättning varje kväll.

Vatten fick hon första gången vid 4 månader.

Välling fick hon första gången vid 6 månader.

Juice har hon aldrig druckit. Varför ska hon dricka sånt sött?!

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?

Vid 4 månader litegrann av grönsakspuréer men rätt snart hela portioner. Två veckor senare började vi med gröt. Vid 5 månader åt hon puréer som innehöll kött. Vid 6 månder åt hon bara vanlig mat.

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?

Jag trappade ner, så från början var det väl ca 4-5 gånger per dygn, och på slutet var det 1-2 gånger. Under en period på 2 månader alltså.

6. Hur länge totalt ammade du?

6 månader. Jag gillade inte att amma så jag var väldigt nöjd över att hon bestämde sig för att sluta och att hon gillade mat så mycket.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)
* ca 30 min efter med båda barnen

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?
* Oj, många. 20 kanske :smirk:

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)
* första sonen var 4 månader då fick han smaka potatis, andra sonen var 3 veckor då han fick lite ersättning för han gick inte upp i vikt.

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?
* vid 4 mån med första, andra får vi se

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?
* minns inte, lillbebisen fick lite ersättning på kvällen efter amning så jag ammade inte mindre under tiden han fick det.

6. Hur länge totalt ammade du?
* 11 månader var stora killen när han inte ville ha tutte mer.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

mumrikan skrev:
Jag skulle vara jätteintresserad av att höra hur ni gjorde/gör med amning av era barn? :banana:
(Vill inte höra vad ni tycker är rätt och fel, utan hur ni faktiskt gjort, så lämna åsikter om varandras erfarenheter utanför den här tråden, tack.):angel:
Här kommer mina frågor:
1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)

Barn 1. 5-6 timmar tror jag han var kliniskt död när han föddes så de jobbade med honom några timmar innan jag fick träffa honom

Barn 2 1 vecka föddes för tidigt kunde inte suga fick börja pumpa ur när hon var någon dag efter mycket tjat...

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?

När de ville ha men ungefär:
Barn 1 var tredje timma ungefär dagtid hela tiden mellan 18-22 en gång i timmen på natten
Barn 2 varannan till var tredje timma på dagen, sov hela natten vid tre veckors ålder

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)

Barn 1 smakportioner vid fyra månader
Barn 2 smakportioner vid sex månader

4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?

se ovan

5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?

Lika ofta i början sen när de åt hela måltider av annat blev det en naturlig nedtrappning

6. Hur länge totalt ammade du?

Barn 1 i 15 månader
Barn 2 i 9 månader, sen bet hon sönder allt hon fick i munnen
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. 2 dagar. Dottern andades in en massa fostervatten på vägen ut, fick början till lunginflammation och sondmatades de första 2 dagarna.

2. Kanske 8-10 ggr per dygn i början, något mer sällan efter ett tag.

3. Vid 4 mån ålder. Om man inte räknar mjölkersättningen som faktiskt var den allra första mat hon fick, då hon inte ville ha bröstet några timmar efter förlossningen.

4. Vid 4 mån ålder.

5. 4-6 ggr per dag, skulle jag tro, dvs egentligen inte mer sällan än jag hade gjort om hon inte ätit annat.

6. 7 månader.
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

*lånar*
Tack så jättemycket allihopa. Tycker verkligen att det är jätteintressant att höra.
Låter kanske konstigt att jag gärna vill höra hur svenska mammor gör, men sen jag blev mamma har jag bott utomlands (Sydafrika och Bolivia) och då vet man ju hur väninnor gör här, men nu vet jag ju hur det kan vara i realiteten i Sverige. Roligare med verkligt tjejsnack än att fråga en BM när jag är på besök i Sverige.
Kom igen! Fler erfarenheter!!!????
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

1. Hur lång tid efter förlossningen ammade du första gången? (timmar, dagar?)

Provade att amma lite strax efter förlossningen,hade inte tänkt att amma först utan att pumpa ur (hade en himmla amningskräck ett tag som dick släppte efter 2-3 veckors pumpande

2. Hur ofta (ggr per dygn) ammade du första månaderna?

Ungefär hela tiden kändes det som men ungefär var tredje timme,ibland mer ibland mindre

3. När (vid vilken ålder) fick ditt barn första gången nåt annat än bröstmjölk? (vatten, välling, juice, etc)

PVatten vid 4 månader på thesked till smakisen,välling vid 6 månader,fast det är först nu han börjat äta hela mål välling (11 mån)


4. När började du ge puréer och sånt (smakportioner)?

Vid 4 månader,var dock inget poppis så jag väntade tills 5,5-6 månaders ålder



5. Hur ofta ammade du när barnet åt annat också?

Ungefär lika mycket som innan efter maten då han inte var någon storätare,numera (11 mån) morgon,middag & kväll


6. Hur länge totalt ammade du?

Han måste enl familjerätten slutat amma när han är 1 år,för att pappan skall kunna natta honom ensam vid umgänge så vi har bara en månad kvar :cry:
 
Sv: Hur var/är det när ni ammade/ammar?

Zaria skrev:
Han måste enl familjerätten slutat amma när han är 1 år,för att pappan skall kunna natta honom ensam vid umgänge så vi har bara en månad kvar :cry:

Nu vet jag inte hur sån där familjerätt fungerar, men om ni båda vill fortsätta amma (forskning visar att barn mår bäst av att ammas tills de är typ 2 år eller själva vill sluta) så tycker jag att det låter lite sorgligt.

Du skulle inte kunna hitta en amningsritual som passar er utan att förstöra för pappan?
Jag har en kompis som fortfarande ammar sin 3-åring en liten stund på eftermiddagen när de kommer hem från jobb/dagis och innan alla äldre syskon kommer hem. (de har 4 barn) Det är deras speciella stund, inget de pratar om med syskon och kompisar och något de båda uppskattar.
Skulle hon någongång vara borta klarar sig sonen bra utan denna lilla skvätt och på kvällen kan pappan lägga lika väl.

Kanske kan det vara ett tips för dig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 291
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 554
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp