Hur/var anmäler ni er till tävlingar?

oliviaserner

Trådstartare
Hej, jag tänker köpa en ponny och har grönt kort mm, men jag undrar var alla hittar lokala tävlingar att anmäla sig till osv? Har sett att min kompis använder en slags app men vad brukar ni göra och vad tipsar ni?

Menar alltså inte klubbtävlingar utan endast lokala tävlingar osv..
 
Hej, jag tänker köpa en ponny och har grönt kort mm, men jag undrar var alla hittar lokala tävlingar att anmäla sig till osv? Har sett att min kompis använder en slags app men vad brukar ni göra och vad tipsar ni?

Menar alltså inte klubbtävlingar utan endast lokala tävlingar osv..

Får man inte lära sig sånt när man tar grönt kort nu för tiden? Jag har iallafall absolut för mig att man "på min tid" (dvs när jag tog grönt kort för ett antal år sedan) gick igenom sånt som var man hittar tävlingar och hur man anmäler osv, men det kanske är ändrat sedan dess.
 
Får man inte lära sig sånt när man tar grönt kort nu för tiden? Jag har iallafall absolut för mig att man "på min tid" (dvs när jag tog grönt kort för ett antal år sedan) gick igenom sånt som var man hittar tävlingar och hur man anmäler osv, men det kanske är ändrat sedan dess.
Det får man absolut lära sig fortfarande...
 
När jag tog grönt kort (för drygt 10 år sedan) sades det inte ett knyst om vart man hittar tävlingar och anmäler sig O_o
 
Rätt säker på att det ingår i kursen att skapa ett konto och kunna hantera tdb. Iaf så gjorde det de för min bästa väns dotter som tog det i slutet av förra året.
 
Rätt säker på att det ingår i kursen att skapa ett konto och kunna hantera tdb. Iaf så gjorde det de för min bästa väns dotter som tog det i slutet av förra året.
Ja, det är ju på det kontot handledarna/förbundet sedan, efter godkänt prov, lägger in att man har Grönt kort.
 
Får man inte lära sig sånt när man tar grönt kort nu för tiden? Jag har iallafall absolut för mig att man "på min tid" (dvs när jag tog grönt kort för ett antal år sedan) gick igenom sånt som var man hittar tävlingar och hur man anmäler osv, men det kanske är ändrat sedan dess.

Jo det ingår i grönt kort-kursen men tyvärr finns det en del utbildare som "fuskar" och trycker ihop de 18 studietimmarna till typ en heldag. Då måste man ta bort en hel del av utbildningen för att hinna.
 
Jo det ingår i grönt kort-kursen men tyvärr finns det en del utbildare som "fuskar" och trycker ihop de 18 studietimmarna till typ en heldag. Då måste man ta bort en hel del av utbildningen för att hinna.
Men man måste ju skapa ett konto för att de ska kunna lägga in att man har Grönt kort? Då borde det ju uppdagas, om inte annat.
 
Får man inte lära sig sånt när man tar grönt kort nu för tiden? Jag har iallafall absolut för mig att man "på min tid" (dvs när jag tog grönt kort för ett antal år sedan) gick igenom sånt som var man hittar tävlingar och hur man anmäler osv, men det kanske är ändrat sedan dess.
😱 Vi fick lära oss om allt om tävlingar osv men inte var man anmäler sig till dem..
 
Men var har de registrerat att du har Grönt kort om du inte har något konto i TDB? Det är ju där det läggs in.

Ligger väl redan inne i själva TDB vem som har grönt kort och inte? När TDB kom och jag löste licens första gången så kom det bara upp att jag hade grönt kort. Det tog jag typ 95 eller när det nu blev obligatoriskt.
 
Ligger väl redan inne i själva TDB vem som har grönt kort och inte? När TDB kom och jag löste licens första gången så kom det bara upp att jag hade grönt kort. Det tog jag typ 95 eller när det nu blev obligatoriskt.

Under förutsättning att arrangören av kursen gjort jobbet ja.... Annars kan man behöva skicka kopia på kortet själv så lägger de upp att man har kortet 👍
 
Ligger väl redan inne i själva TDB vem som har grönt kort och inte? När TDB kom och jag löste licens första gången så kom det bara upp att jag hade grönt kort. Det tog jag typ 95 eller när det nu blev obligatoriskt.
Jo men jag tänker att om man inte har registrerat sig i TDB, d v s inte finns med där, så blir det ju svårt att registrera kortet? Det här är väl en ung människa också, antar jag, eftersom hon ska tävla ponny. Därför antog jag att kortet tagits efter att de fysiska korten försvann. Jag har själv tagit Grönt kort efter det och då var man tvungen att först skapa ett konto i TDB för att de där skulle kunna registrera att man tagit kortet.
 
Under förutsättning att arrangören av kursen gjort jobbet ja.... Annars kan man behöva skicka kopia på kortet själv så lägger de upp att man har kortet 👍

Ja jag var tvungen att maila till distriktet jag tog kortet i för att få in det i TDB.

(Sen hittade jag själva kortet. Amazing.)
 
Om du har tävlat 1*/lokalt eller höger redan innan du får ditt eget gröna kort så finns du redan i systemet.
Då kommer det synas direkt när du skapar ditt eget konto.
Har du aldrig tävlat innan så bör du skapa kontot innan du skriver upp. Annars måste du sen kontakta distriktet för att få det registrerat i TDB.

Tycker nog det är en märklig utbildare som inte pratat om HUR man anmäler sig?
Nu är ju jag även tävlingsledare och vet hur mycket extrajobb det blir när folk inte anmäler sig korrekt, därför är jag kanske extra noga med den biten :angel::D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 241
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 406
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 592
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp