Hur/var anmäler ni er till tävlingar?

Jag som tog kortet det året som det kom ut......på vikingatiden ungefär, hade inga som helst problem att anmäla eller göra konto på TDB (eller...ibland är det ändå svårt att anmäla med alla tillägg och skit).
Är det verkligen något som känns viktigt att ta upp på en utbildning för grönt kort?

Jag har alltså ett grönt kort i plastformat, skrivet för hand (underskrift). Det var inga som helst problem att göra ett konto med det. Jag har för mig att de frågade efter numret på, och så var det klart. Det var ju några år sedan nu TDB gjorde ingång, så helt detaljerat kommer jag inte ihåg.
 
Jag som tog kortet det året som det kom ut......på vikingatiden ungefär, hade inga som helst problem att anmäla eller göra konto på TDB (eller...ibland är det ändå svårt att anmäla med alla tillägg och skit).
Är det verkligen något som känns viktigt att ta upp på en utbildning för grönt kort?

Jag har alltså ett grönt kort i plastformat, skrivet för hand (underskrift). Det var inga som helst problem att göra ett konto med det. Jag har för mig att de frågade efter numret på, och så var det klart. Det var ju några år sedan nu TDB gjorde ingång, så helt detaljerat kommer jag inte ihåg.

Jag fick skicka in (och betala en liten summa) för att få mitt gröna kort registrerat. Hade det i plastkortsform från 1800-kallt.
 
Förbundet har nu uppmärksammat att inte alla handledare följer utbildningsplanen så man måste numera skicka in en kursplan som ska godkännas innan man får hålla en kurs.
Distrikten kommer sen även göra kontroller på att man håller kursplanen givetvis
 
Jag tycker inte att frågan är omotiverad. Jag tog grönt kort någon gång på 90-talet, men gjorde om kursen förra vintern. Visst gick vi igenom TDB, men nu när det var aktuellt att anmäla hade jag glömt det. Fokus i kursen låg på säker hantering av och juste uppträde mot hästarna. Det var det alla diskussioner handlade om. Dock var det inte supersvårt att leta sig fram till hur man anmäler när jag väl frågat en kompis som tipsade mig om TDB. (Jag är så gammal så jag kom ihåg den där tävlingskalendern man beställde, men det hör ju som sagt till forntiden.)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 401
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 589
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp