Hur var du som tonåring?

Hmm hemsk. Först var jag en snäll flicka som cyklade och tränade agility både med min egen och grannarnas hundar och red ponnysar. Sen var det bara ränna ute några år. Förstår inte ens hur jag orkade vara så social. Åkte inte ens hem efter skolan. Nu måste jag alltid hem och andas emellan varje aktivitet och är trött i tre dagar efter en fest :)
 
Hängde i stallet och älskade skolan, hade några kompisar jag hängde med ibland och tittade typ på film eller bara ”var”. I gymnasiet bodde jag på internatskola och på helgerna var jag bara hemma eller hos min sköthäst :heart
Ja, lite av en datanörd var jag nog också :D

(Den korta versionen)
 
Jag var en snäll tonåring!:D

Hade häst och det intresset gjorde ju att jag hellre var i stallet än på fester.Jag kände oftare att jag borde festa än vad jag faktiskt ville. Så jag festade kanske 1 ggr per år och drack inte alkohol fören typ 18-års ålder. Ingen rökning heller.

Var (är) dock långsint så kunde sitta och tjura på mitt rum om någon orätt hade skett.:p

Ibland kan jag känna att det är lite tråkigt att ha varit så snäll, för jag har liksom inga galna historier? Jag har bara historier om när hästen gjorde olika saker typ.
 
Jag var en snäll tonåring!:D

Hade häst och det intresset gjorde ju att jag hellre var i stallet än på fester.Jag kände oftare att jag borde festa än vad jag faktiskt ville. Så jag festade kanske 1 ggr per år och drack inte alkohol fören typ 18-års ålder. Ingen rökning heller.

Var (är) dock långsint så kunde sitta och tjura på mitt rum om någon orätt hade skett.:p

Ibland kan jag känna att det är lite tråkigt att ha varit så snäll, för jag har liksom inga galna historier? Jag har bara historier om när hästen gjorde olika saker typ.
Samma som mig då! Jag tycker också en anses tråkig men själv tycker jag att jag hade det bra :)
 
Lite spinoff på tonårs-klädtråden, hur var du som tonåring? :bump:
Exemplarisk!

... eller inte :cautious:

Hängde i stallet nästan jämt. Och festade betydligt mer än jag gör idag.
Det är ju otrolig att jag ändå fixade skolan med tanke på hur mycket frånvaro jag hade till och med ett gäng VG och MVG. I åttan var iprincip allt IG så jag ryckte upp mig rejält i nian.
Plötsligt händer det :rofl:
 
Samma som mig då! Jag tycker också en anses tråkig men själv tycker jag att jag hade det bra :)

Ja, när jag tänker på min barndom och tonårstid så är jag otroligt tacksam för min familj och allt jag fått! (men jag grämer mig ändå när folk berättar roliga historier och jag ba "ah men alltså, en gång var jag i stallet och hästen sänkte huvudet och tog bettet själv") Skitspännande:up:
 
Hade lite hyss för mig. Fick gå på sommarskola en vecka pga mina urusla betyg.
Sista dagen på besiktningen skulle de gå igenom våra sovsalar. Då hade jag gömt två täcken från killarnas sovsal inne i skogen. Jäklar vilket liv det blev :rofl:
 
Från 14 och uppåt var jag sjukt olycklig. Gick runt och trodde att jag var fet och hatade det, led av social fobi. Ville bara smälta in men kunde samtidigt inte hålla käft så varje gång nån var sexistisk/homofobisk/rasistisk var jag tvungen att säga något vilket i sin tur bara ledde än mer till att jag mådde dåligt över mig själv.

Hade vänner och tror att jag föreföll vara väldigt tuff och självsäker på den tiden, har fått höra det i efterhand från klasskompisar. Tävlade och hade fina hästar och var allmänt "lyckad" på det viset. Sjukt bra betyg.
 
Som tonåring var jag rätt beskedlig, visst kunde vi ryka ihop jag och mina föräldrar om allt möjligt, deras helt orimliga krav på att jag inte fick slänga alla mina kläder på golvet osv. :angel: Dvs ganska triviala saker, högstadiet dissade jag mina klasskompisar och hängde mest med de äldre tjejerna i stallet. De lät mig visserligen dricka vin men enbart ett glas till maten och även om de själva rökte så var jag tvärförbjuden. Jag misstänker att de hade gått mer bananas än mina föräldrar om jag hade börjat röka. :love:
Gymnasiet flyttade jag hem till min mormor för att kunna gå det gymnasium jag ville. Det innebar att jag fick sköta matlagningen och ta hand om mormor som började bli dement, något som min mamma vägrade inse, och ta hand om min häst själv. Så jag var visserligen ute på krogen med kompisar när jag hade åldern inne men väldigt beskedligt eftersom jag skulle ta hand om hästen varje dag.

Min vildaste period var nog egentligen i 20 års åldern, jag var bara ledig varannan helg men det hindrade inte oss från att åka direkt från krogen, hem och byta om och sen ut i stallet för att jobba. Mycket riktigt så brakade jag i väggen den dag jag slog av på tempot, min man som jag då hade träffat konstatera att det var nog bäst att jag sa upp mig. Sen sov jag en hel sommar kändes det som och sen var jag på fötterna igen, jobbade mer humant och slutade gå ut i princip. ;)
 
Totallt vidrig! En stor fördel att inte vilja ha barn, min mamma hade inte så himla roligt alla gånger 🙈
Ja, tänker på min mamma måste haft ett gäng gråa hår :(
Vet inte hur jag skulle ha gjort om jag hade haft en dotter som ibland var ute till sent och ibland inte ens kom hem.
Har verkligen ingen aning om jag skulle vara en sträng föräldrer eller inte.
Min mamma har ju alltid varit mer av en riktigt bra vän än en mamma nånstans. När hon var sjuk i svår depression (när jag var mellan 8-12 år) var jag den som alltid stöttade osv. Så hon har alltid gett mig fria tyglar att jag får göra vad jag vill när jag vill osv.
 
Tråkig. Hade min häst och mina vänner men eftersom vi inte var populära så var vi aldrig bjudna på fester och var i princip aldrig ute. Min mamma undra varför jag aldrig var på fest. Men det är ju inte så lätt när man inte tillhör dom populära. Men festandet har jag tagit igen senare. Sen hade jag ett jäkla humör och det har jag fortfarande. Fast nu kan jag hantera det bättre, ibland.
 
Hemsk. Och allt var hemskt.

Jag var en rebell (den enda emon i hela skolan på flera hundra elever). Fast man sa inte emo då. Det är ett senare begrepp. Jag var nån sorts punkare.

Man kunde välja klick. De duktiga flickorna var snälla och hade många pojkar som svärmade omkring dem. Men de hade rika föräldrar och fina kläder så där hade jag inte haft råd att passa in. Sen fanns de de frikyrkliga (det var en boom där ett tag), några små klickar med utstötta stackare, sen var det moppepojkarna som klassades som fånar och till sist hade vi de från landet som ingen annan ville beblanda sig med.
Och då min klick. De svartklädda hästtjejerna, som de frikyrkliga var rädda för (vi var snälla egentligen)

Herregud vilken soppa.
 
Lillgammal, intellektuell och otroligt nedlåtande gentemot mina peers.
Sen blev jag knasfull en massa gånger i 15årsåldern, körde på ett par matteprov och sedan var den isen bruten. Blev lite mer ödmjuk, galet klädd och vågade både skolka och åka på festival. Gjorde allt för att dölja mitt pisssigt stroppiga ljushuvud genom att fördumma mig, men behöll konstigt nog de flesta höga betygen.
 
Jag var en snäll tonåring!:D

Hade häst och det intresset gjorde ju att jag hellre var i stallet än på fester.Jag kände oftare att jag borde festa än vad jag faktiskt ville. Så jag festade kanske 1 ggr per år och drack inte alkohol fören typ 18-års ålder. Ingen rökning heller.

Var (är) dock långsint så kunde sitta och tjura på mitt rum om någon orätt hade skett.:p

Ibland kan jag känna att det är lite tråkigt att ha varit så snäll, för jag har liksom inga galna historier? Jag har bara historier om när hästen gjorde olika saker typ.

Haha, låter som en beskrivning av mig i tonåren! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i 30-årsåldern misstänks ha misshandlat en tonåring i ett ridhus på Gotland.
Svar
5
· Visningar
1 507
Senast: vilde
·
Tjatter Eller vad saknar du? Jag saknar att sova över hos kompisar sådär som jag gjorde (eller de hos mig) när vi var barn och tonåringar. Så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 937
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 284
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 574
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp