Hur varmt har ni?

Trissa

Trådstartare
Nu börjar det ju bli rätt friskt ute... Vad håller ni för innetemperatur då? Är den självvald eller vad värmesystemet har att erbjuda? ;)
 
Runt 20, det räcker :p. När det inte är så kallt ute (-20 nu) brukar vi ha runt 22-23 inne, vilket känns mer lagom i min smak.
 
Nu börjar det ju bli rätt friskt ute... Vad håller ni för innetemperatur då? Är den självvald eller vad värmesystemet har att erbjuda? ;)
Snål som en gris, direktverkande elelement och bristande ventilation gör att jag stängde sovrumsfönstret först idag, när det passerade -20 ute ikväll. Nu är det -30... Inne är det 16 grader.
 
Nu när våran värmepanna funkar är det +21.C inne - helt perfekt.
Förra vintern när den däremot inte funkade hade vi +7.C som värst. :crazy: Löstes sedermera med små värme-element i varje rum....
Utomhus har vi haft -13.C idag. Imorgon blir det -18.C här.
 
Nu börjar det ju bli rätt friskt ute... Vad håller ni för innetemperatur då? Är den självvald eller vad värmesystemet har att erbjuda? ;)
-15 grader ute och 15-17 grader inomhus, beroende på vilket rum man är i. Inte självvald temperatur, men har man bara en kamin så.... Eller, vi HAR elelement som jag vägrar använda.... ;)
 
-17 ute,
Eldar med ved, vattenburen värme utan tank sas. Dvs behöver elda hela tiden.
Ca 21-22 grader plus minus så länge vi eldar. 15-16 på morronen om vi inte eldar under natten..
Temperaturen sjunker fort när pannan slocknat men så är huset artonhundratal också :cool:

Finns direktel också meeen det är ju billigare att elda :grin:
 
Vill ha 20-21, har en kombipanna, inte riktigt lärt oss hur vi ska använda den optimalt, så vid -28 råkade det bli 13 inne på kallaste stället. :p men med lite eldning några timmar blev det bra igen!
 
-17 ute.

+26 inne.

När det blir minusgrader ballar nån termostat ur nånstans (bor i lägenhet med fjärrvärme) och även om alla element utom det på badrummet är strypta så mkt som det går blir det väldigt varmt inne. Dock glad att problemet inte är omvänt, tycker om att gå omkring 'lättklädd'
 
-13 ute och mellan 18-19 grader inne. Vill inte ha det varmare och håller stängt till sovrummet för där vill jag ha runt 15-16 grader :)
 
-19 ute. 20-24 grader inne. Har kulvert från gården där dom eldar med rundbalar med halm
 
-10 ute och skulle gissa på 21-22 grader i köket vilket är helt lagom. Dock är det säkert ett par grader kallare i vardags-/sovrummet då en ventil ovanför fönstret har fastnat i vidöppet läge :meh:
 
Igår hade jag 3 grader inne en stund, bor i en liten liten stuga och det gick en propp medan jag låg och sov när det var -22 ute så då blev det fort kallt.
Vanligtvis har jag runt 16-18 grader inne under vintern.
Är det så här kallt som nu, -30, så brukar det vara ca 8 grader när jag kommer hem, men det blir fort varmare bara genom att vara där inne, tända ljus och så och slå på en värmefläkt en stund.
 
-10 ute och knappa 20 grader inne. Bor i ett dåligt isolerat flerfamiljshus från 50-talet, det drar alltid friskt från fönstren :D Värmen är vattenburen, elementen står på max.

Saknar att ha en riktig kamin, det finns inget mysigare så här års.
 
Vi brukar ha runt 22 men igår orkade inte riktigt värmesystemet hålla den temperaturen så vi hade 18,6 nere vilket innebär något kallare uppe. Men så eldade vi några timmar i kamin och då fick vi upp värmen något :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 457
Senast: fejt
·
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 475
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp