Hur vet man om man har orginal passe?

R

rottweiler

Min häst ska avlivas och jag måste då ha med mig orginal passet. Hästen är ett varmblod och jag har ingen aning om jag har ett orginal eller inte.
Min kompis som också har ett varmblod, hennes pass ser helt annorlunda ut.
Mvh Stina
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Om passet kommer bort får man beställa en dublett, kanske nån av er har en sån?

Vad menar du med "varmblod"? Varmblodstravare eller varmblodig ridhäst? Det är kanske olika utfärdare till era pass, därför ser de olika ut.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Jo jag vet att man kan bestäälla dublett men det är det som är problemet, för avlivningen så måste man ha orginal passet men hur vet man om det är det man har? :(
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Och båda hästarna är sk ridtravare...Båda har gått på travet men är nu ridhästar.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Om originalpasset försvunnit och man har fått en dublett så är det dubletten som gäller.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Ingen av oss vet om vi har orginal eller dublett...Det jag egentligen ville veta var om det fanns nån speciell färg eller utseende som bekräftar om det är ett orginal eller inte?
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

På ett dublettpass borde det ju klart framgå på framsidan.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Men alltså, ena passet är plastat med STC loggan på ett gummi liknande "frodral" medan det andra passet är i samma stuk fast endast med tunnare plast som "frodral" dvs som en plastficka fast i häfte...Går inte att fröklara :S
Har aldrig hållt på härja med pass på liknande sätt...Alla papper i båda passen är identiska iaf men det ena känns som en kopia.
Kan tillägga att första sidan efter plasten så att säga är grön, om det har nån betydelse.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Alltså, det är passet i sig som du ska ha med dig. Inga kopior etc av passet är giltiga istället för passet.

Det spelar alltså ingen roll ifall det är det första passet som hästen fick eller en dublett.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Så det borde räcka med mitt sk häfte? Det är ju ett häfte med alla papper, stämplar från veterinärer osv...?! :S Är typ hjärndöd när det gäller sånt här plus att all tankeverksamhet går till avlivningen :(
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

det bytte bara utseendet på passet nån gång efter 2002, först grå framsida och sen grönt (under plasten).
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Men de finns ingen grå framsida...:/ Du vet sånna plastfickor som ser ut som ett häfte?! Så ser det ut :S Shit allstå...
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

är båda passen gröna?

Mitt från 2002 är grått med grön STC logga och så står det identitetshandling och lite annat jox. På insidan är det en plastficka.


om en dubblett har utfärdats får inte kroppen gå till livsmedelskonsumption.


De på slakteriet borde se om det är original.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Typ som den här plastfickan.
En "mapp" med genomskinlig framsida, första papperet är grönt och resten är vita. Alla stämplar från veterinären finns där och hästen är född 2005.
Köpte henne av en oseriös människa, misshandlad och därför kommer hon att avlivas nu, hon mår inte bra.
Jag måste ha med mig orginal passet men detta känns inte direkt orginal...Vad gör jag då? :(
Alltså en mapp med gårdplast längst bakre kanten och två nitar egenom, man kan alltså inte sätta i eller ta ut papper utan att förstöra hela mappen.
Någon som vet :(

offertmapp+a4+pp-plus+vit-182431
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

om nu det är en dublett och jag kommer till slakteriet med det...vad gör dom då osv?! :S
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Svart rygg, genomskinlig framsida, första papperet är grönt.
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Om det inte står att du har en dublett är det original. Så som du förklarat ser de nya passen ut.

OM det nu mot förmodan skulle vara ovissheter går väl inte hästen till kunsumtion bara, är det en travare som tävlat är risken ändå att den vart behandlad med livstidkarensmedel.

Nu tycker jag du inte ska lägga energi på detta mer, utan njuta av tiden kvar med din häst istället :)
 
Sv: Hur vet man om man har orginal passe?

Mitt halvblod har fått ett nytt pass och på det står det tydligt duplikat på framsidan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: yamyam
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 146
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 584
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 589
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp