hur vi pratar och språket.

P

piamar

hej förlåt mitt dåliga ord förråd om fula ord ,jag inser att det inte är bra att skriva sexuella ord och andra mindre lämpliga ord,det kommer istridens hetta.jag ber om ursäkt och att det är dåligt språk.
jag hoppas ni kan blunda just då! eller att sådana inlägg blir deletad.
kom gärna med flera språk fel och rättningar och grammatiska fel och rätt,sk språk skolan......välkommna till språk skolan.
kapitel 1):...... :banana: :bump:
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Då kan ju jag som dyslektiker ge dig ett par tips, för jag kan mycket sällan läsa vad du skrivit. TYVÄRR!

*Stor bokstav i början på mening
*Mellanslag efter punkt och andra skiljetecken
*Inte för många rader i varje stycke
*Särskrivning är engelska inte svenska. Låter ordet som ett skriv det som ett. Ex. från ditt inlägg: ordförråd, språkfel, språkskolan
*Använd förhandsgranskning och läs noga igenom vad du skrivit.
*Är det en större mängd text som du verkligen vill att folk ska läsa? Skriv den i Word och använd stavningsfunktionen, dela också upp i stycken.


Vanliga stavfel gör vi alla, men vi bör tänka på att det kan vara svårt att läsa för de som har skriv- och lässvårigheter.

Man ska också tänka på att skriva så tydligt som möjligt, då minskas risken att bli feltolkad.

Hänvisa till källa om du använder någon annans material. Kontrollera att råd och tips verkar rimliga.

Lycka till
Anna-Karin
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Piamar, jag tror inte att det gör så mycket om du stavar galet, det är du inte ensam om.

Det viktigaste är nog VAD du skriver, inte exakt HUR du gör det. Tänk gärna en extra gång på hur andra kommer att UPPFATTA det du skriver, innan du skickar iväg inlägget. Fast det fick du ju så bra råd om häromdagen, från nån annan ;)
 
Sv: hur vi pratar och språket.

piamar skrev:
hej förlåt mitt dåliga ord förråd om fula ord ,jag inser att det inte är bra att skriva sexuella ord och andra mindre lämpliga ord,det kommer istridens hetta.jag ber om ursäkt och att det är dåligt språk.
jag hoppas ni kan blunda just då! eller att sådana inlägg blir deletad.
kom gärna med flera språk fel och rättningar och grammatiska fel och rätt,sk språk skolan......välkommna till språk skolan.
kapitel 1):...... :banana: :bump:
Så ilsk kan du väl inte vara hela tiden? :confused: Eftersom du nästan alltid skriver mindre lämpliga ord.
 
Sv: hur vi pratar och språket.

mandalaki skrev:
Piamar, jag tror inte att det gör så mycket om du stavar galet, det är du inte ensam om.

Det viktigaste är nog VAD du skriver, inte exakt HUR du gör det. Tänk gärna en extra gång på hur andra kommer att UPPFATTA det du skriver, innan du skickar iväg inlägget. Fast det fick du ju så bra råd om häromdagen, från nån annan ;)

Håller med!! :bow:
Dessutom jättebra tips av A_K_N! :bow:
 
Sv: hur vi pratar och språket.

hej jag har skrivit mindre lämpliga ord igen angående familjen osv.
men jag kan inte låta bli när grodorna hoppar för högt över allt!
ursäkta mig. :devil: :banana: :bump:
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Nästa gång: FÖRSÖK tänk dig för innan.

Det blir ju rena cirkusen om jag och andra moderatorer ska radera dina skällsord, sen går du hit och ber om ursäkt - och så kommer grodorna hoppande igen ;)
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Du var ju igång och vräkte ur dig svordomar senast igår igen. Om du menat vad du skrev i ditt första inlägg i den här tråden så borde det ju vara slut på det, men icke. Grodorna hoppar glatt vidare bara. Om och om och om och om igen.
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Sätt koppel på dem eller bind fast blyklumpar på fötterna, då kan de inte hoppa så högt och mycket..... ;)

Själv tycker jag att svordomar i både tal och skrift verkar både obildat och respektlöst gentemot andra människor..... :crazy:
Men det kanske bara är jag...... :angel: :o

/Carina :eek:
 
Sv: hur vi pratar och språket.

piamar
du o jag har ju haftd ne här diskussionen innan,o jag har föröskt att förklara för folk på ett fint sätt vilka problem det kan bli om man har ett funktionshinder..

jag tycker INTE som du att man kan skylla på att "grodorna hoppar högt".
Även om man har ett funktionshinder så fråntar det en inte ANSVARET av att FÖRSÖKA...

se det så här:
jag sitter i rullstol.
jag kör på en tant för jag har bråttom o hon ramlar o bryter lårbenshalsen..
jag ber om uursäkt

sen har jag bråttom igen veckan ddärpå o kör på en annan person,så han krossar knäna

vad var min ursäkt vaärd då eftersom jag glatt gjord eom samam sak igen?

Det vi ser som ett BRA och MOGET och FRISKT beteende är att INTE säga fula saker,att inet uttala sig om saker man inte vet något om,att tänka sig för så det man skriver inte kan missförstås o skrämma barn tex.

och att föröska hålla sig tiöll ämnet.


om du blir upprörd nrä du skriver så -måste-du hejda dinhjärna o tänka på vad det var som var det viktiga ämnet och inte avvika från det.
Om du känner att de t rasar iväg så är dte ibland bättre att kopera över det i word,vänta en dag o skicka dte sedan,när någon annan kanske läst igenom det o tyckt attdet var ok eller ändrat lite..

Har man en dålig hämnings och impulskontroll som man ibland kan ha vid olika funktionshinder(inte minst min hjärnskada tex) så är dte ens ansvar att föröska mildra effekterna av det för andra.

jag föröstår att du tycker att du inet kan hjälpa det,men se dte kan du visst det
du har eytt ansvar för andra omkring dig.
det har jag också,det har vi alla.
och du kan ta det ansvaret och det gör dig till en perosn som folk kommer at respektera o tycka om just för att du förösker

sedan kan det ju skita sig,herregud,så är dt för alla,men man kan inet bara ursäkta sig o gör aom saker hela tiden.


Håller du på så här så tar ingen dig på allvar,och dte tror jag inte du vill

Thina
 
Sv: hur vi pratar och språket.

hej helt rätt roligt att ni läste mina fula inlägg verkligen obegåvat läsning så här en stund efter åt,""" jag trodde inte att någon läste mina brev"""" ha,ha jag skrattde så gott när ni skäller på mig,jag njuter när ni ger igen med samma mynt ,då får jag roligt,
skit bra att ni bråkar med mig ,tack så hjärtligt för era på minnelser,
men nu orkar jag inte skriva om mina artiklar eller redigera dom till mera,jag skyller på att grodorna ,s fel alltidhoppa !slemmiga paddor,
som kväcker alledelse för högt ibland,ja det var synnerligen dålig språk bruk och svenskan var urusel,domaren dömmer på en dressyr bana hur många poäng får man ? jag kan inte domarens betyg på dressyr bannan ,så ni får bli mina domare som dömmmer .okey?!
på en skala 1-10 -20 points eller?
buu ,buu,buuu.buu.
skit dåligt......
0,5 kanske?
tack för att ni läser,tack så mycket. :banana: :bump:
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Jösses, hur kan man bara skriva så? Vet att det inte var du som skrev det, bara citerade det. Saknar ord....hur kan en vuxen människa bara få för sig att skriva sådana saker?
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Vad håller du på med??? Jag fattar inte vart du vill komma med detta inlägget??? Kan du förklara dig? Utan svordomar och könsord då tack.
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Nu när vissa inlägg är borttagna ser det ut som om Shady skriver till Piamar att hon vet att Piamar bara citerade. Så var det ju inte. Shady syftar på en text där jag citerade Piamar.

Det blir fel då vissa inlägg tas bort.
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Jag ber om ursäkt, för mig ser det fortfarande ut som att shady skriver till dig Snuffsan. Det är svårt att göra det på något bättre sätt. Eftersom inläggen du citerade togs bort p.g.a. sitt innehåll så tog jag bort även citaten av förklarliga skäl.

/Erica
 
Sv: hur vi pratar och språket.

På Shadys inlägg står det nu att hon svarar Piamar eftersom det inlägg hon svarade på (det med citaten jag skrev) togs bort. Det blir så här när något inlägg i mitten av en tråd tas bort och det är lite olyckligt. Jag antar att inläggen sorteras som en länkad lista och att den måste länkas ihop med föregående inlägg (har man läst programmering och "tappat" några listor vet man ju vad som händer :angel: ). Det brukar inte betyda så mycket, men i denna tråden ändrade det innehållet, därför påpekade jag det för att förhindra missförstånd.
 
Sv: hur vi pratar och språket.

Så länge jag inte blir beskylld för något, så är det OK. Förstår att det rensats både här (med citaten) och i orginal tråden. Fattar bara inte hur man kan komma på tanken att skriva så. Oavsett om grodor hoppar eller man är skit arg.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I min panik över att jag måste använda min urusla engelska på mitt nya jobb så anmälde jag mig till två engelskakurser nu under våren –...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Nu har jag så mycket funderingar i mitt huvud så jag tror snart att det sprängs. Måste ventilera mina känslor lite. Kanske finns det...
Svar
1
· Visningar
1 298
Senast: Badger
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 590
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp