Hurra idag ska jag hämta mitt hösilage!

fejko

Trådstartare
Är det något man ska tänka på? Har stått på stort stall förut. Man ska väl inte flytta på balarna för mycket och göra hål på plasten.
 
Bästa tipset är att handla ensilagetejp INNAN balarna kommer hem. Var noga var du ställer balarna, de ska vara lätta att titta till (råttor, möss, katter och fåglar är riktiga marodörer!). Jämt underlag utan kanter i närheten är svårare att hitta än man först tror :D

Börjar det lukta hösilage innan ni öppnat någon bal betyder det att det är något hål - nån´stans!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 652
Senast: Wille
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 206
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp