Husdjur gav ingen lyckoboost

Jag undrar om de fått samma svar om det inte var pandemi....
För min uppfattning är att det var ganska många som skaffade djur för första gången. Med tanke på hur många annonser det var från folk som ville göra sig av med specifikt hundar sen så tror jag det fanns en hel del inte genomtänkta beslut. Jag såg många inlägg på Facebook från folk som inte förstått hur mkt jobb det var med en valp.

Håller med, resultatet ska nog inte generaliseras till djurägande i allmänhet pga. det är ett speciellt urval av djurägare.
Förmodligen en större andel personer som var ovana djurägare, tog beslut som inte var helt genomtänkta och saknade fokus på långsiktighet.

Men är väl också rimligt att man inte ska vänta sig att djurägandet gör någon mirakulös skillnad. Det är ju en balans av ansvar och besvär mot utbytet man har. Det kan säkert vara lika givande för andra människor att kunna ägna sig åt andra intressen eller sociala aktiviteter som de uppskattar - jämfört med att inte kunna göra det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Resistens mot avmaskningsmedel hos hästens spolmask är nu ett etablerat problem i Sverige. En ny studie från SLU visar att det...
Svar
18
· Visningar
1 567
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ny studie från SLU visade att majoriteten av de högpresterande hästarna som ingick i studien visade på asymmetriska rörelsemönster...
Svar
16
· Visningar
1 817
Senast: ufot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
2 686
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈