Husdjurssäkert myggnät

sthu

Trådstartare
Nu närmar sig sommaren!
Jag vill gärna kunna ha altandörren öppen utan att objudna gäster tar sig in och katterna tar sig ut. Gärna någon slags skjutdörr eller så, så det är lätt för oss tvåbenta att gå in och ut.

Tips? Googlar runt lite men just husdjursaspekten tas inte upp i beskrivningarna och recensionerna.
 
Vi har snickrat en träram och fäst nät i det. Nätdörren passar i altandörrens skenor och vi fäster med tjock gummisnodd typ bläckfisk altandörr till väggen. Då sitter nätdörren fast. Vi använder inte det som utgång. Men funkar bra för billig peng.
 

Bifogade filer

  • ECA55B58-C67A-4E39-88A6-D8AB6140879A.jpeg
    ECA55B58-C67A-4E39-88A6-D8AB6140879A.jpeg
    345 KB · Visningar: 28
Senast ändrad:
Vi har snickrat en träram och fäst nät i det. Nätdörren passar i altandörrens skenor och vi fäster med tjock gummisnodd typ bläckfisk altandörr till väggen. Då sitter nätdörren fast. Vi använder inte det som utgång. Men funkar bra för billig peng.
Ja, ska det inte användas som utgång är det en bra lösning. Men vi behöver nåt som är lätt att öppna för vi springer en hel del genom den dörren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Trassel12
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp