Husdrömmen som blev en mardröm

Hej,

Vart dåligt med uppdateringar här. Heter jempalindell på instagram, där uppdaterar jag mer flitigt med vad som sker i huset.

Händer så mycket runt omkring så går segare med renoveringen än tänkt. Jobbar på med övervåningen i den takt vi hinner. Just nu jobbar vi med badrummet, samt river och byter ut det som är dåligt i allrummet
 
Hej,

Vart dåligt med uppdateringar här. Heter jempalindell på instagram, där uppdaterar jag mer flitigt med vad som sker i huset.

Händer så mycket runt omkring så går segare med renoveringen än tänkt. Jobbar på med övervåningen i den takt vi hinner. Just nu jobbar vi med badrummet, samt river och byter ut det som är dåligt i allrummet
Tackar ska adda så nyfiken.
 
Kort update: bokat tid för plattsättare men han hade inte tid förrän i mitten/slutet av november. Dock väldigt gott rekommenderad av många! Och lokal så kunnat kolla med många grannar. Vi är betydligt mer försiktiga nu med vad vi tar in för någon.

För er som vill ha mer uppdatering hittar ni mig på instagram under namnet jempalindell

Dottern som har itp har fått diagnosen kronisk itp. För tillfället stabila värden. Kan gå i skov och dröja år ibland innan de dippar igen. Inget man vet i förväg.

Jag själv verkar ha fått kronisk feber eller nåt. Har alltid vart lågtempare (36,6 som normalt temp) men nu ligger jag runt 37,5-37,6 typ varje dag och är nästan alltid helt slut efter jobbet.

Budgeten för huset är tajt. Gäller att få ihop de för att bli helt klara och vi jagar bra prise och rabatter på allt material. Har fått lov att sluta rida lektioner för tillfället för att spara pengar. Saknar ridbingen nå oerhört. De var enda tillfället när jag bara kunde släppa allt och koppla av.


Såg att jag firar 12 år!!!! på buke idag 😱 oj va gammal ja känner mig nu!
 
Följer dig på Instagram och blir så sjukt imponerad över er. Tycker ni har bra smak gällande inredning och stil :love:

Synd du inte bor i närheten för då hade du gärna fått låna en av mina ponnyer :)
 
Följer dig på Instagram och blir så sjukt imponerad över er. Tycker ni har bra smak gällande inredning och stil :love:

Synd du inte bor i närheten för då hade du gärna fått låna en av mina ponnyer :)

Tack det var snällt sagt 😍 Har en vision hur jag vill att det ska se ut, men inte det enklaste att hitta material alla gånger.

Åh va synd. Häromkring behöver man oftast betala massor för att få hjälpa till med en häst/ponny och det funkar inte ekonomiskt.
När jag var ung hade jag tur och fick hjälpa en duktig dressyrryttare med hennes hästar och då fick jag till och med betalt vid vissa tillfällen fast jag inte tyckte att jag behövde de. Men hon uppskattade verkligen min hjälp. Tyvärr lever inte hon längre 😥
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: Solvira
·
Hemmet Behöver nog gnälla av mig lite, för att göra en jättelång historia kort så blev vi mer eller mindre tvingade att flytta från vårt...
Svar
15
· Visningar
2 449
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp