Huset vinner alltid

Smoothi

Trådstartare
Såg första avsnittet av den danska serien Huset. Glatt överraskad blev jag. Där får man se vilket klientel gängkriminella är. Sen kommer det in en nyutexaminerad fångvaktare som vill göra skillnad och gå emot Husets egna regler. Jaja vi får se hur det går....
 
Det är en dramaserie helt utan anspråk på verklig story.

Vinklingen är lite vad som kan hända när man underfinansierar kriminalvården och betraktar det som förvaring och något som inte riktigt tillhör samhället. Det skulle man kanske kunna säga vara en kritik mot vad som är i skeende i vårt land, och även i Danmark.

Men ren fiktion.
 
Kaffet serveras i källaren...

Längtar redan till nästa avsnitt. Synd man inte kan sträcktitta
 
Det är en dramaserie helt utan anspråk på verklig story.

Vinklingen är lite vad som kan hända när man underfinansierar kriminalvården och betraktar det som förvaring och något som inte riktigt tillhör samhället. Det skulle man kanske kunna säga vara en kritik mot vad som är i skeende i vårt land, och även i Danmark.

Men ren fiktion.
Vart kan man se denna serie? Låter intressant.
 
Du är medveten om att det är fiktion va? Just checkin' :D
En av Husets regler är att personal ska skrammla med nyckelknippan när man går in till avd där fångarna sitter. Då vet fångarna att personal är på väg och då hinner dom gömma knark och annat olagligt
 
Svt. Jag blev mest förvånad över att de intagna hade sina privata kläder. Brukar det va så?
Jag har ett enda rykte om den svenska KV å det är att det blir hämt mat ibland. Vet inte ens om det stämmer. Men sitter man på öppen anställd och tänker på att Sverige är mer om rehabilitering så skulle inte förvåna mig om man kan ha privata kläder iaf på öppen anstalt.
 
Ja
Skulle personal hitta nått olagligt så var dom tvungna att fylla i en massa papper och det hade dom inte lust med. Dom hade fullt upp med att hålla gängkriminella i schack. Nybörjaren hittade lite knark och då fick han straffet att fylla i massa papper. Sedan blev han hotad av några gängkriminella.

På slutet kom det in en eko brottsling som skulle sitta i Huset. Det var väl fullt på andra fängelser antar jag. Den stackarn blir väl ihjälslagen där..... Men fortsättning följer :D
 
Jag har ett enda rykte om den svenska KV å det är att det blir hämt mat ibland. Vet inte ens om det stämmer. Men sitter man på öppen anställd och tänker på att Sverige är mer om rehabilitering så skulle inte förvåna mig om man kan ha privata kläder iaf på öppen anstalt.

På anstalt kan det ibland godkännas att det beställs mat utifrån. Dock inte särskilt ofta.
 
Hur gör man då med tvätt? Får alla tvätta sina egna kläder? Hur ser man till att ingen stjäl ens tjusiga nya brallor? Så många frågor! 😄

På "mitt" häkte är regeln att den intagne tvättar själv. Det finns en tvättmaskin för det ändamålet.
Finns också regler kring vilken typ av kläder, t.ex. inga snören, inte blåa kläder, inte tryck med vapen och liknande. Endast normalintagna får ha, inte säkerhetsplacerade.
Dock är det väldigt ovanligt. Just nu är det ingen som har privata kläder och kan bara minnas ett fåtal intagna som haft det.
 
På "mitt" häkte är regeln att den intagne tvättar själv. Det finns en tvättmaskin för det ändamålet.
Finns också regler kring vilken typ av kläder, t.ex. inga snören, inte blåa kläder, inte tryck med vapen och liknande. Endast normalintagna får ha, inte säkerhetsplacerade.
Dock är det väldigt ovanligt. Just nu är det ingen som har privata kläder och kan bara minnas ett fåtal intagna som haft det.
Fascinerande! Hade ingen aning om det.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 486
Senast: verser
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 589
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 509
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 245
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp