Hushållsassistent användbar?

Angående köttkvarn förresten, det har vi en separat ifrån Bosch. Maler utan bekymmer och snabbt utan att bli varm. Maken jagar och det blir en hel del att mala periodvis, maler även kött till hundarna med den. En kvarn på en hushållsassistent är oftast rätt långsam och går varm om det är mkt kött.
Vi har även korvhorn och gör egen korv emellanåt.
 
Jag undrar hur man klarar sig utan hushållsassistent!?

(förutsatt att man är det minsta intresserad av matlagning och bakning då)
 
Jag undrar hur man klarar sig utan hushållsassistent!?

(förutsatt att man är det minsta intresserad av matlagning och bakning då)
Vi gör det inte. Just för bakning så klarar man sej ju långt med en elvisp och handknådning men det finns mkt mer man gör än så. Vi älskar köksprylar, både jag och maken :D
 
Jag investerade i en importerad Viking eftersom jag tvärvägrar budgetmärket Kitchen Aid men inte förmår ha Elektrolux-assistenten framme. Vikingen passar mig bra (transformatorn fick specialbyggdas och var dyrare än maskinen), och jag har två fullständiga Elektrolux på vinden.

Bakar inte så stora degar att den behövs, men kommer ihåg när mamma bakade, gjorde äpplemos och i något enstaka fall: korv.
 
Jag investerade i en importerad Viking eftersom jag tvärvägrar budgetmärket Kitchen Aid men inte förmår ha Elektrolux-assistenten framme. Vikingen passar mig bra (transformatorn fick specialbyggdas och var dyrare än maskinen), och jag har två fullständiga Elektrolux på vinden.

Bakar inte så stora degar att den behövs, men kommer ihåg när mamma bakade, gjorde äpplemos och i något enstaka fall: korv.
Vad är viking för assistent? Kan du länka till någon sida med den du har :)?
 
Jag har nu använt den till att baka med och jag vet inte riktigt, tycker faktiskt det är enklare för hand även om det tar lite längre tid. Men det är väl en vanesak antar jag, jag har bakat i så många år utan maskin att det går av bara farten. Svårast upplever jag är att få exakt rätt konsistens, för hand så känner man direkt när man rör ihop om det behövs mer vätska eller mjöl men det är inte lika lätt att se det i maskinen.
 
Jag har en gammal Bosch som föräldrarna fick i bröllopspresent 1972. Den är skitbra. Håller än och fixar allting utan problem. Det finns köttkvarn, som jag också använder till att göra äppelmos, den klarar tunga degar, den har en mixer som klarar även de stora isbitarna etc.

1611262399200.png
 
Angående köttkvarn förresten, det har vi en separat ifrån Bosch. Maler utan bekymmer och snabbt utan att bli varm. Maken jagar och det blir en hel del att mala periodvis, maler även kött till hundarna med den. En kvarn på en hushållsassistent är oftast rätt långsam och går varm om det är mkt kött.
Vi har även korvhorn och gör egen korv emellanåt
 
Jag har nu använt den till att baka med och jag vet inte riktigt, tycker faktiskt det är enklare för hand även om det tar lite längre tid. Men det är väl en vanesak antar jag, jag har bakat i så många år utan maskin att det går av bara farten. Svårast upplever jag är att få exakt rätt konsistens, för hand så känner man direkt när man rör ihop om det behövs mer vätska eller mjöl men det är inte lika lätt att se det i maskinen.
Det är en vanessk, precis som du är inne på. Man lär sig när degen släpper från kanterna på rätt sätt eller släpper från degkroken när den fälls upp.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 101
Senast: Ridinglady
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 836
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 164
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Förlåt, förlåt, förlåt. Men om man ska börja kontakta uppfödare så bör man nog börja med att välja ras. Och trubbnosexperten @dobbis får...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp