Hushållspapper

kolblakkur

Trådstartare
Wow, vilket intressant trådämne tänker ni!

Jag är nyfiken på hur länge en rulle med hushållspapper varar i ert hushåll?
 
Det beror på sort. Men tja, jag har levt i många många år utan hushållspapper, så jag ser det som lite onödigt. Har haft en rulle nu i två månader. ICA Basic. Torkar ur gjutjärnsstekpannan med ibland så den inte är fuktig när jag sätter in den i skåpet. Torkar ur stekfett ur stekpannor.
 
Jag använder typ 2 sådana halvrutor per frukost men äter inte alltid frukost hemma (och ofta frukost på olika tider på dygnet men bara en gång per dag 😁). Ibland att torka ur stekpannan men börjar lära mig ha bara precis tillräckligt med fett i så då diskar jag bara ur den direkt.

Så, vet inte faktiskt 😅 Men använder inte till något annat jag kommer på iaf, tar trasa om jag spiller osv och torkar torrt rensa grejer med handduk.
 
Barnfamilj med två barn, hund och katt. Köper Fixas extralånga och använder hushållspapper sporadiskt, kan lika gärna använda tygtrasa, men tycker det är sjukt skönt att ha till hands när det spills äckliga/klibbiga grejer, kräks på golvet och liknande. Hushållspapper är ju också kanon att torka olja ur stekpannan med!

En förpackning innehåller två rullar och det går max en förpackning i månaden, så antar att en rulle håller i ungefär två veckor?
 
Jag har bara hushållspapper när jag råkar ta fel i affären (vilket verkar reta min mamma otroligt mycket :rofl:). Mao så räcker det ganska länge när vi väl har. Barnet torkas med små frottéhanddukar, så vi kommer runt pappersanvändandet i köket på det sättet.
 
Det varierar verkligen, men runt tre veckor i snitt? Går snabbare just nu för att jag är i en krukväxtfixande och målande period och därför torkar upp blöt jord och färg lite då och då.
 
Det här verkar fascinera och störa typ alla som kommer hem till mig men: jag har inte hushållspapper. Klarar mig utmärkt med trasa och svamp och i de få fall jag verkligen behöver papper (typ, torka upp fett ur en riktigt oljig panna innan disk) så använder jag toalettpapper :D
 
Lite drygt en månad, skulle jag gissa. Använder trasor till det mesta, utom om det är något superkladdigt eller fett. När mina föräldrar var på besök senast gick det åt betydligt mer, så de har helt klart andra vanor än jag/vi.
 
Evigheter. Används nästan uteslutande för att moppa upp överbliven olja som jag inte vill hälla ut i avloppet. Annars använder jag kökshanddukar till typ allt.

Hushållspapper, teskedar, plastfolie och fruspåsar - sånt jag äger men sällan använder :)
 
Jag har både "vanligt" hushållspapper och torky. Använder det onödigt mycket, det är en av mina laster. Men använder såklart främst disktrasan, den är dessutom av lin så jag köper nästan aldrig nya, det kompenserar en del 😊
 
En vecka ungefär? Jag använder hushållspapper för att torka upp allt som är flottigt innan disk (dvs 1-3 ggr/dag), för att förpacka mina mackor varje dag istället för att använda plastpåse, för att städa när katterna ställt till något...
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 456
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
867
Senast: __sofia__
·
Mat Detta fladdrade förbi i mitt fb-flöde idag och jag blev nyfiken. Någon här som vet mer om detta? Så många frågor... Jag uppfattar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 303
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp