Husköps-tråden del 2 :)

Himmel och pannkaka. Vi ska skriva på papper för huset imorgon. HUR GICK DET HÄR TILL?! O_o

Grattis! :) Så kul och så spännande. När är det inflyttning?

Vi fick vänta lite drygt nio månader mellan kontraktsskrivning och inflytt - gissa om vi var nervösa innan allt var färdigt med lägenhetsförsäljning och slutgiltigt kontrakt, särskilt som jag inte hade fast tjänst. Det var, utan att överdriva, en av de mest jobbiga perioderna i mitt liv. Till råga på allt så började bostadspriserna att sjunka drastiskt pga amorteringskravet (givetvis efter att vi hade köpt).
 
Grattis! :) Så kul och så spännande. När är det inflyttning?

Vi fick vänta lite drygt nio månader mellan kontraktsskrivning och inflytt - gissa om vi var nervösa innan allt var färdigt med lägenhetsförsäljning och slutgiltigt kontrakt, särskilt som jag inte hade fast tjänst. Det var, utan att överdriva, en av de mest jobbiga perioderna i mitt liv. Till råga på allt så började bostadspriserna att sjunka drastiskt pga amorteringskravet (givetvis efter att vi hade köpt).

Om allt klaffar imorgon så kommer vi ha upp till sex månader till inflytt. Med lite flyt blir det kortare, men det hänger på att säljarna hittar något nytt och vi blir av med vår bostadsrätt.

Förstår att det blev nervigt om ni hamnade mitt i den skarven! Nu har det väl stabiliserat sig lite på den fronten, och just här ligger priserna rätt stabila även om det sjunker lite i liknande städer.
 
Åh, vi fortsätter att vela... I torsdags fick vi OK på lånelöfte och brygglån, så nu kan vi krasst sett lägga bud på gården om vi vill. Samtidigt så är vi nojiga att det ska vara något stort fel på huset, det har ju ändå 150 år på nacken. Självklart tänker vi göra en rejäl besiktning, men inspektionslucka saknas i grunden så jag (i mitt katastroftänk) tänker att det säkert är fullt med hussvamp bara därför.

Och så undrar man ju såklart vad vi får för huset här i Sthlm, det borde inte vara några problem att sälja men samtidigt är ju marknaden lite märklig nu. Tänk om vi blir stående med två hus! O_o
 
Hoppar in i det här tråden! Vi får tillträde till vårt hus på torsdag!!!! :D iiiiih.
Känns jättepirrigt! Tänk om jag inte alls gillar det nu när jag inte varit där sedan visningen? Visserligen bara en månad sedan. Vi pressade ner tiden till inflytt så mycket det gick för vi är otåliga! Vi har hyrt ett hus på ny ort och väntat på att hitta något att köpa. Det är en liten gård. 16 hektar från 30-talet. På måndag nästa vecka kommer snickarna och gör om i ladan till stall! Det är lite pirrigt just nu!
 
@Lindsen Hur gick det med tillträdet?

Vi har lagt bud på gården där nere nu och köparen har väl i det stora accepterat det. Vi lyckas få det 50 000 under utgångsbudet, marknaden verkar lika trög där och här hemma.

Vi har haft visning på vår kåk hemma och fått bud, lite lägre än vad vi egentligen hade velat ha, men vi gör ändå 800 000 i vinst så vi får väl vara nöjda när läget är som det är. Nästa steg blir besiktning av både vårt hus och gården där nere, och är det inga konstigheter så blir det flytt i Aug/Sept :banana:
 
@Lindsen Hur gick det med tillträdet?

Vi har lagt bud på gården där nere nu och köparen har väl i det stora accepterat det. Vi lyckas få det 50 000 under utgångsbudet, marknaden verkar lika trög där och här hemma.

Vi har haft visning på vår kåk hemma och fått bud, lite lägre än vad vi egentligen hade velat ha, men vi gör ändå 800 000 i vinst så vi får väl vara nöjda när läget är som det är. Nästa steg blir besiktning av både vårt hus och gården där nere, och är det inga konstigheter så blir det flytt i Aug/Sept :banana:

Kul att allt verkar klaffa med ert husköp! Håller tummarna att besiktningarna går igenom. Alltid lite pirrigt innan allt är skrivet och klart!
Jag var lite pirrig ända tills jag satt med nycklarna i handen. Tänk om det inte blir av...
Men ja! Vi har nu varit lyckliga ägare i snart en månad! Men, vi har inte flyttat in ännu. Vi har byggt hagar och målat om hela huset inomhus. Jobbar som galningar just nu Denna veckan kommer vi att packa hemma och på torsdag bär flyttlasset av!
ÄNTLIGEN! Nu längtar jag verkligen dit! Hästarna är redan på plats (i hagen) stallet är inte klart.

Var ju lite nervös innan vi fick nyckeln om jag skulle gilla huset lika mycket som vid visningen, och ja, jag blir helt varm inombords när jag kör in på gården. Nästan som när man är kär! :love:

Håller tummarna att allt rullar på och att allt klaffar för er!
 
Det handlar inte om husköp per se, men det är en följd av husköpet och jag vet inte var annars än här jag kan skrika ut min ångest över det faktum att imorgon är det visning på vår lägenhet. Är så jefla nervös!!! :arghh::arghh::arghh:
 

Liknande trådar

Svar
716
· Visningar
37 577
Senast: sjoberga
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
325
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp