Husköps-tråden del 2 :)

Nix, blev inte detta husets för oss tyvärr. Budgivningen drog iväg. Så drygt, för det hade nog passat oss väldigt väl 😍

Kul att försöka köpa hus i Göteborg med omnejd 💪👌🙄
 
Nix, blev inte detta husets för oss tyvärr. Budgivningen drog iväg. Så drygt, för det hade nog passat oss väldigt väl 😍

Kul att försöka köpa hus i Göteborg med omnejd 💪👌🙄
Trodde det var ni som budade 😄 konstigt ändå för huset har ju stått utan bud ett bra tag + haft massa visningar så trodde det skulle säljas hyfsat ”billigt”.

visst är det… 🤪
 
Trodde det var ni som budade 😄 konstigt ändå för huset har ju stått utan bud ett bra tag + haft massa visningar så trodde det skulle säljas hyfsat ”billigt”.

visst är det… 🤪

Vi var med och budade, men hoppade av.
Det var uppe i 5,850 igår. Vet inte om det stannat där eller om det är så att vi inte får smsen längre för att vi hoppade av 😅

Kom ju inga bud förrän igår så hoppades att vi skulle va själva i att vilja ha det 😂
 
Hoppar in i tråden, äntligen har vi börjat titta på hus lite mer seriöst och inte bara ”fönstershoppa” på Hemnet 🤩

Vi har bokat in två visningar, varav ett som vi gillar väldigt mycket men lite osäkra på tomten. Det andra är vi lite tveksamma till överlag, men vem vet.. Vi har inget lånelöfte ännu så dessa visningar blir mest för att samla i erfarenhetsbanken. Ska boka in möte med banken efter semestern, är första gången vi ska köpa hus så känns bäst med ett personlig möte.

Vi letar hus i delar av Södermanland och Västmanland. Vill bo lite lantligt. Minst 3 rok. :) Finns ett som ligger som kommande som vi är väldigt sugna på, ska kontakta mäklaren när vi har lånelöftet klart.

Tar tacksamt emot alla era bästa tips när det gäller husköp. :love:
 
Hoppar in i tråden, äntligen har vi börjat titta på hus lite mer seriöst och inte bara ”fönstershoppa” på Hemnet 🤩

Vi har bokat in två visningar, varav ett som vi gillar väldigt mycket men lite osäkra på tomten. Det andra är vi lite tveksamma till överlag, men vem vet.. Vi har inget lånelöfte ännu så dessa visningar blir mest för att samla i erfarenhetsbanken. Ska boka in möte med banken efter semestern, är första gången vi ska köpa hus så känns bäst med ett personlig möte.

Vi letar hus i delar av Södermanland och Västmanland. Vill bo lite lantligt. Minst 3 rok. :) Finns ett som ligger som kommande som vi är väldigt sugna på, ska kontakta mäklaren när vi har lånelöftet klart.

Tar tacksamt emot alla era bästa tips när det gäller husköp. :love:
Glöm inte ha koll på pantbrev och lagfart, kan bli dyrt!
 
Tack! Vi har satt oss in i det nu, men det kom lite som en chock först för oss förstagångsköpare 😂
Det kan jag förstå!
Tar alltid upp dessa grejer när kompisar ska köpa hus och bor i lgh, det är långt ifrån alla som har koll på det och det kan bli en stor utgift om man ska belåna huset högt :(
 
Nix, blev inte detta husets för oss tyvärr. Budgivningen drog iväg. Så drygt, för det hade nog passat oss väldigt väl 😍

Kul att försöka köpa hus i Göteborg med omnejd 💪👌🙄

Nej, så tråkigt! Särskilt när ni trodde att ni kanske skulle få det pga lite intresse. Hur kommer det sig att det är sådär, måste vara psykologi? Dvs när inget blir sålt men sen plötsligt trillar flera budgivare in samtidigt och det skenar ändå.

Har ni hittat nåt nytt? Dött på marknaden här... Hoppas det drar igång igen nu i augusti.
 
Hoppar in i tråden, äntligen har vi börjat titta på hus lite mer seriöst och inte bara ”fönstershoppa” på Hemnet 🤩

Vi har bokat in två visningar, varav ett som vi gillar väldigt mycket men lite osäkra på tomten. Det andra är vi lite tveksamma till överlag, men vem vet.. Vi har inget lånelöfte ännu så dessa visningar blir mest för att samla i erfarenhetsbanken. Ska boka in möte med banken efter semestern, är första gången vi ska köpa hus så känns bäst med ett personlig möte.

Vi letar hus i delar av Södermanland och Västmanland. Vill bo lite lantligt. Minst 3 rok. :) Finns ett som ligger som kommande som vi är väldigt sugna på, ska kontakta mäklaren när vi har lånelöftet klart.

Tar tacksamt emot alla era bästa tips när det gäller husköp. :love:

Välkommen! Mitt tips är att gå på många husvisningar för att få en känsla för vad ni vill ha och för att börja läsa besiktningsprotokoll etc och förstå den världen lite mer. Vi har lärt oss massa genom att kolla på så många hus, och det har också medfört att vi ändrat lite uppfattning om vad vi vill ha!
 
Idag är jag lite PMS:ig och deppig. Vet att det var inflytt för ett par dagar sen på vårt drömhus som vi med pyttemarginal förlorade budgivning på i våras. Ett av tre hus som vi budat på under våra 2,5 års letande - och det enda huset som tickade så gott som alla våra boxar. Gick in och kollade eniro för att se vilka som köpt det (adressändringen). Deppig och bitter idag. Känns som att det aldrig kommer bli något hus för oss.
 
Nej, så tråkigt! Särskilt när ni trodde att ni kanske skulle få det pga lite intresse. Hur kommer det sig att det är sådär, måste vara psykologi? Dvs när inget blir sålt men sen plötsligt trillar flera budgivare in samtidigt och det skenar ändå.

Har ni hittat nåt nytt? Dött på marknaden här... Hoppas det drar igång igen nu i augusti.

Nej, inga nya hus här inte. 😝😅
Min vän köpte hus häromdan, för ett jävla bra pris. Men på ett ställe som är för långt bort tycker jag. Annars borde vi kanske börjat kolla däråt... 🙈🙄

Tråkigt att marknaden är död för er med 💩
 
Nej, inga nya hus här inte. 😝😅
Min vän köpte hus häromdan, för ett jävla bra pris. Men på ett ställe som är för långt bort tycker jag. Annars borde vi kanske börjat kolla däråt... 🙈🙄

Tråkigt att marknaden är död för er med 💩

Haha, åh, förstår om ni är lite avundsjuka på grejen att de köpt hus (om än inte läget). Var är det som är "lite för långt bort" från GBG?
 
Välkommen! Mitt tips är att gå på många husvisningar för att få en känsla för vad ni vill ha och för att börja läsa besiktningsprotokoll etc och förstå den världen lite mer. Vi har lärt oss massa genom att kolla på så många hus, och det har också medfört att vi ändrat lite uppfattning om vad vi vill ha!
Tack 🤩

Ja, vi har så många visningar inbokade och var på 2 st i helgen som var. Även såna som kanske inte är jätteaktuella. Det första vi tittade på i helgen blev jag faktiskt positivt överraskad av, men det var ändå en bit ifrån det vi vill ha. Igår var vi och tittade på ett som VERKLIGEN öppnade ögonen för vad jag vill ha. Jag blev lite småkär.. Är så rädd att jag ska ångra mig om vi inte köper det :nailbiting: Helgen som kommer ska vi kolla på 3 st, sen får vi se hur eventuell budgivning går på det som vi tittade på nu sist.

Jag lever och andas hund så för mig är det ett krav att det är ett hus som är enkelt att hundanpassa.
 
Tack 🤩

Ja, vi har så många visningar inbokade och var på 2 st i helgen som var. Även såna som kanske inte är jätteaktuella. Det första vi tittade på i helgen blev jag faktiskt positivt överraskad av, men det var ändå en bit ifrån det vi vill ha. Igår var vi och tittade på ett som VERKLIGEN öppnade ögonen för vad jag vill ha. Jag blev lite småkär.. Är så rädd att jag ska ångra mig om vi inte köper det :nailbiting: Helgen som kommer ska vi kolla på 3 st, sen får vi se hur eventuell budgivning går på det som vi tittade på nu sist.

Jag lever och andas hund så för mig är det ett krav att det är ett hus som är enkelt att hundanpassa.

Åh, vad roligt att förälska sig i ett hus! Det andra huset vi kollade på blev jag också förälskad i, det blev för dyrt och vi var inte redo att buda då, men än idag tänker jag att det huset hade passat oss perfekt!

Jag blir alltid så nyfiken på hus ni skriver om här i tråden! Beroende på hur anonyma ni vill vara så får ni jättegärna posta Hemnet-länk 😁
 
Åh, vad roligt att förälska sig i ett hus! Det andra huset vi kollade på blev jag också förälskad i, det blev för dyrt och vi var inte redo att buda då, men än idag tänker jag att det huset hade passat oss perfekt!

Jag blir alltid så nyfiken på hus ni skriver om här i tråden! Beroende på hur anonyma ni vill vara så får ni jättegärna posta Hemnet-länk 😁
https://www.hemnet.se/bostad/villa-...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone

Detta är huset som jag blev lite kär i :D Det är lite slitet då det har bott hundar och barn där, och tapeterna är kanske inget jag själv hade valt men det är ju lätt åtgärdat. Men det finns mycket som talar för, ffa att det redan är hundanpassat med inhägnad tomt som är uppdelad i två, det finns isolerade byggnader att bygga hundgård utifrån, det finns en stor ”hunddusch” osv. En nackdel är att det är fukt i grunden..:arghh:
 
Orust 😅
Typ 50 min från där vi bor nu, och för långt bort från jobb och familj tyvärr.
Ja... där finns fantastiskt fina ställen! :love:
Men då får man nog helst jobba på Orust eller Tjörn, eller nånstans mellan Uddevalla och Kungälv.
För min del, född och uppvuxen (och boende) söder om Gbg har "norrsidan" alltid känts litet... nästan Oslo liksom, så fort man passerat Angeredsbron. :laugh:
 
Ja... där finns fantastiskt fina ställen! :love:
Men då får man nog helst jobba på Orust eller Tjörn, eller nånstans mellan Uddevalla och Kungälv.
För min del, född och uppvuxen (och boende) söder om Gbg har "norrsidan" alltid känts litet... nästan Oslo liksom, så fort man passerat Angeredsbron. :laugh:

Förstår det 😂
Jag är ju inte uppvuxen här och bor gärna norr om stan, jobbar ju dessutom på Hisingen. Men tja, inte så långt norrut som Orust... 😅🙄
 
Ringt en mäklare idag angående en annan stuga att titta på.flrhoppningsvis visning nästa vecka.

Egentligen ganska bra läge, faktiskt.... får se.

Fast lite här jag börjat fnula på om jag inte kan flytta livet till sommarstugan istället.... hmm.
 

Liknande trådar

Svar
701
· Visningar
36 814
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
324
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp