Husköps-tråden del 2 :)

Vi har möte på banken imorgon, och det lät som att det inte borde vara några problem med lånelöfte.
Sen får vi hålla tummarna att huset inte blir för dyrt nu då :p
Kul! Vi valde också ett personligt möte, mest för att mannen har visstidsanställning (terminsanställd) och jag är just nu tjänstledig. Kände att det var lättast att förklara på plats.

Vad ligger huset ute för?
 
Kul! Vi valde också ett personligt möte, mest för att mannen har visstidsanställning (terminsanställd) och jag är just nu tjänstledig. Kände att det var lättast att förklara på plats.

Vad ligger huset ute för?
Vi har säsongsanställningar så det kändes enklast med personligt möte för oss också :) men det lät positivt på telefon iallafall.
Det ligger ute för 1 695 000. Vi tror att vi kanske kan få 1,6 för lägenheten. :)
 
@kolblakkur @McFlurry ja, det blev lite antiklimax men får hoppas att det kommer ut något lika bra eller kanske bättre. Just nu finns det bara för dyra hus ute som ändå är fel. :(
Ni kan inte utöka sökfältet?
Min man sa först nej till kommunen som vi till sist köpte hus i, för han tyckte det var för långt. Men vi hittade en håla som låg i gränsen till en kommun som han kunde tänka sig - 5 minuter längre med bilen bara.
 
Ni kan inte utöka sökfältet?
Min man sa först nej till kommunen som vi till sist köpte hus i, för han tyckte det var för långt. Men vi hittade en håla som låg i gränsen till en kommun som han kunde tänka sig - 5 minuter längre med bilen bara.
Söker i tre kommuner, även om den ena egentligen är lite för långt bort, så dåliga kommunikationer där.
Men om maken ev får fast där han skall jobba i sommar så får vi nog antingen söka i den kommunen också eller hålla oss hyffsat nära tågstationer/e4. Är typ 13 mil enkel väg så blir ju drygt om vi köper hus flera mil åt fel håll då!
 
Ni kan inte utöka sökfältet?
Min man sa först nej till kommunen som vi till sist köpte hus i, för han tyckte det var för långt. Men vi hittade en håla som låg i gränsen till en kommun som han kunde tänka sig - 5 minuter längre med bilen bara.
Oops, dubbelt!
 
Nu har jag gått igenom besiktningsprotokollet och huset med besiktningsmannen. Det såg himla bra ut alltihop, så nu är det bara att skriva under! Det var ju lite påväxt på vinden och det är ju en källare, men besiktningsmannen var förvånad över hur bra värden det var där han mätte. Huset är byggt -72 och det är träpanel i badrummet, så det klart att det så småningom blir dags att göra något åt det, men det var inget som gett utslag på mätningen. Jag är asnöjd! Dessutom kommer jag få flytta in alla mina grejer direkt när jag måste få ut dem ur min lägenhet, så jag slipper hyra förråd. Det är inte bestämt när det blir tillträde än, men jag känner mig rätt flexibel, så det är lugnt.
 
Nu har jag gått igenom besiktningsprotokollet och huset med besiktningsmannen. Det såg himla bra ut alltihop, så nu är det bara att skriva under! Det var ju lite påväxt på vinden och det är ju en källare, men besiktningsmannen var förvånad över hur bra värden det var där han mätte. Huset är byggt -72 och det är träpanel i badrummet, så det klart att det så småningom blir dags att göra något åt det, men det var inget som gett utslag på mätningen. Jag är asnöjd! Dessutom kommer jag få flytta in alla mina grejer direkt när jag måste få ut dem ur min lägenhet, så jag slipper hyra förråd. Det är inte bestämt när det blir tillträde än, men jag känner mig rätt flexibel, så det är lugnt.
GRATTIS vad roligt!!!
 

Liknande trådar

Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
245
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 313
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp