huskur mot halsbränna?

Sporthorse

Trådstartare
Har aldrig haft besvär med halsbränna innan jag blev gravid, nu har jag halsbränna och sura uppstötningar varje dag, främst på natten, så pass att jag ibland kräks.
Ska köpa något på apoteket imorgon, men tills dess: finns det några andra knep, såg att bikarbonat ska hjälpa och vara väldigt effektivt, men går det att ersätta med bakpulver? Har inte bikarbonat hemma.
 
Höj huvudänden på sängen. Undvik att äta precis innan sänggående. För lite matdagbok för att se om det är någon mat/dryck som triggar (kaffe kan tex vara triggande).
 
Min mamma käkar alltid mandlar mot halsbränna! Oklart om det hjälper vid gravidhalsbränna dock, sån kan ju vara riktigt jävlig. :( (För mig hjälpte bara kombinationen dagliga omeprazolkapslar + samarin vid behov. Hiskligt var det.)
 
Har aldrig haft besvär med halsbränna innan jag blev gravid, nu har jag halsbränna och sura uppstötningar varje dag, främst på natten, så pass att jag ibland kräks.
Ska köpa något på apoteket imorgon, men tills dess: finns det några andra knep, såg att bikarbonat ska hjälpa och vara väldigt effektivt, men går det att ersätta med bakpulver? Har inte bikarbonat hemma.

Att dricka lite mjölk kan åtminstone lindra den värsta sedan. Hoppas det hjälper med medicin när du får tag på det!
 
Har aldrig haft besvär med halsbränna innan jag blev gravid, nu har jag halsbränna och sura uppstötningar varje dag, främst på natten, så pass att jag ibland kräks.
Ska köpa något på apoteket imorgon, men tills dess: finns det några andra knep, såg att bikarbonat ska hjälpa och vara väldigt effektivt, men går det att ersätta med bakpulver? Har inte bikarbonat hemma.
Bakpulver fungerar lika bra som bikarbonat.
 
Samarin finns i vanliga mataffärer, som kanske har bättre öppettider (även om mitt tips kommer lite sent) :)
 
Novalucol hade jag. Funkade helt ok.

Palla upp med kuddar när man sov. Nästan halvsittandes.

Tänka på vad man äter.
Minns att juice tex var helt omöjligt för mej. Stark mat osv men kanske prova sej fram för det är nog olika.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 084
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 001
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp