Husvisning

Jordgubblime

Trådstartare
Nu kära Buke, har vi efter mycket velande bestämt oss för att sälja vårt hus!
Vi har idag haft fotograf ute och om några veckor är det dags för visning/ar. Jag vill att visningen ska kännas lyxig, det ska vara det där lilla extra som gör att det känns som ett hus spekulanterna vill köpa (såklart!;)).
Vanligen är ju en visning mer bara ”Hej, här är huset varsågoda och se er omkring”.

Någon med idéer? Ska där finnas något snacks? Bjuda på bubbel? Champagne och kaviar kanske blir lite dyrt men ni förstår tanken:p
Självklart kommer vi även ha en dialog med mäklaren men vore kul med lite nya idéer. Hur hade ni velat ha en visning försatt det ska kännas som något extra?
 
Tråkigt svar - men en påläst mäklare är det jag uppskattar mest. Snacks, bubbel och sånt känns snarast lite påklistrat kan jag tycka. Jag har varit på visningar där mäklaren inte kunnat svara på några frågor alls, det känns oprofessionellt. När mäklaren är kunnig om huset och området och kan ge svar på de specifika frågor jag har är det en bra visning.
 
@warg och @astronaut självklart! En mycket påläst, kunnig och trevlig mäkla har vi redan fixat ;)

Huset är en nybyggd villa (2015/2016) i lite ”trendigt” villakvarter, hade det varit en gård eller liknande hade det liksom inte varit aktuellt överhuvudtaget att göra något annorlunda än en mer traditionell visning. Det kommer vara mindre privata visningar så inget öppet hus eller så.

Och som sagt jag vill försöka få till visningen med det där lilla extra eftersom jag tycker att huset är just det:up:
 
@warg och @astronaut självklart! En mycket påläst, kunnig och trevlig mäkla har vi redan fixat ;)

Huset är en nybyggd villa (2015/2016) i lite ”trendigt” villakvarter, hade det varit en gård eller liknande hade det liksom inte varit aktuellt överhuvudtaget att göra något annorlunda än en mer traditionell visning. Det kommer vara mindre privata visningar så inget öppet hus eller så.

Och som sagt jag vill försöka få till visningen med det där lilla extra eftersom jag tycker att huset är just det:up:
Jag erbjöd min mäklare att bjuda in till provfiske av kräftor! Tyvärr nappade inte mäklaren, jag tyckte det hade varit ett rätt kul sätt att marknadsföra något som var unikt med gården.
 
Trean kl 15.55 enligt tv.nu :D borde kanske finnas på treans streamingtjänst också?
Ja jag har inga kanaler på tvn bara Netflix :angel:
Så måste vara på nätet i så fall, men då ska jag kolla om jag hittar på tv 3:s sida:up:
Nehepp, inga träffar i deras (online?)tablå...
 
Jag vill inte träffa någon som står och fjäskar med bubbel. Varför skulle jag vilja köpa ett hus av det skälet. Jag vill titta på ett rent o städat hus där jag kan enkelt se hur jag skulle vilja ha det och det inte är överdekorerat i någon speciell stil.
 
Jag vill inte träffa någon som står och fjäskar med bubbel. Varför skulle jag vilja köpa ett hus av det skälet. Jag vill titta på ett rent o städat hus där jag kan enkelt se hur jag skulle vilja ha det och det inte är överdekorerat i någon speciell stil.
Ja men det är väl en självklarhet?
 
Detta ser jag också som en självklarhet?
Ditt första inlägg ger en känsla av att du ska stå där och bjuda på bubbel och ha förväntningar på att köparen ska ha en viss känsla för "ditt hem". Det kan ju vara en ren investering dom tänkt göra eller dom är bara ute efter läget och tänker göra om allt.
Men jag kan ha missförstått dig.
 
Jag vill bara få se bostaden och kunna få alla relevanta frågor besvarade. En bra bostad bör till största delen kunna svara för sig själv. Svävar mäklaren på målet, gissar fram svar eller om det på något sätt luktar försäljningsknep blir jag bara misstänksam och tror att något är fel alternativt att det är mindre värt än vad jag trodde. Skulle jag mötas av bubbel, snacks och kanelbulledoft skulle jag förmodligen tänka att huset är fullt av mögel..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
Äldre Ja, jag är ganska tjatig. Jag vet att jag har startat ganska många trådar under det senaste året kring hus och hem och ekonomi och hit...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 026
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Kanske någon här kan hjälpa mig då jag sitter och nästan gråter, över att hur jag än väljer blir det fel.... eller....? Sålde mina två...
Svar
10
· Visningar
2 055
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp