Huvudlag & tömmar

I

Idka

Huvudlag & tömmar

Ska jag ha till min bröstsele.
Kan man använda vanligt träns eller vad är det för skillnad på ett huvudlag?

Tänkte köpa tömmar i vävribb till att börja med, eller är det dumt :confused: ?
 
Re: Huvudlag & tömmar

Jag gillar inte vävribbs töm. Jag föredrar läder! Känns som kontakten försvinner lite med vävribb.
 
Re: Huvudlag & tömmar

Jag använder för det mesta vanliga träns men en del menar ju att de är för klena. Men om man tittar på ett körhuvudlag för travbruk så ser det i princip likadant ut som ett träns.

Jag gillar inte heller tömmar i vävribb, tycker att de är så sladdriga man får liksom ingen riktig kontakt.
 
Re: Huvudlag & tömmar

L y x r ju riktiga lädertömmar som r använda en del, saffran värda.
Men till pållan har jag vävribbstömmar och det funkar bra, har inte riktigt pengar till lädertömmar än men om du nu har d så satsa på d!
Körhuvudlag är ju rätt enkla och jag kör alltid med det men varför skulle det inte funka med det tränset du rider i?
Smaksak för både häst och kusk. Samma gällande bett.

Lycka till med körning och ha så kul :).
 
Re: Huvudlag & tömmar

Tack!

Självklart vill jag ha riktig lädertömmar, men ekonomin tillåter bara vävribbtömmar just nu...
 
Re: Huvudlag & tömmar

Om du har turen på din sida, så kanske du hittar ett par begagnade fina lädertömmar för ett bra pris? Bättre än så kan d knappast bli :p

Men vävribb funkar prima för mig :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Sleepy
·
Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: Buck
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 144
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp