Huvudvärk

Lyan

Trådstartare
Jag har jättemycket huvudvärk och vet inte vad jag ska göra åt det. Det gör ont bakom höger öga och ibland bakåt tinningen. En gång har det gjort ont på vänster sida men då var det migrän.
Det jobbigaste är att varken Alvedon eller sumatriptan hjälper. Kan inte ta något annat pga andra mediciner så när det är som värst är det bara kyla som jag kan komma på som lindrar lite. Finns det något annat jag kan prova?

Jag ska försöka söka hjälp för det men just nu är allt så mycket så jag har inte ork att behöva tjata som en idiot på vården igen
 
Ensidigt och utan att huvudvärkstabletter funkar låter som migrän (eller spänningshuvudvärk kanske). För mig kan nack-och käkmassage och att minska ljuset fungera för att minska obehaget tills att det går över. Inga skärmar och fördragna gardiner. Lycka till!
 
Jag har jättemycket huvudvärk och vet inte vad jag ska göra åt det. Det gör ont bakom höger öga och ibland bakåt tinningen. En gång har det gjort ont på vänster sida men då var det migrän.
Det jobbigaste är att varken Alvedon eller sumatriptan hjälper. Kan inte ta något annat pga andra mediciner så när det är som värst är det bara kyla som jag kan komma på som lindrar lite. Finns det något annat jag kan prova?

Jag ska försöka söka hjälp för det men just nu är allt så mycket så jag har inte ork att behöva tjata som en idiot på vården igen
Jag får så och då beror det oftast på stel nacke. Diverse rörelser för att stretcha och mjuka upp brukar hjälpa.
 
Skriv huvudvärksdagbok. När kommer det? Hur länge varar det? Var gör det ont? Vad utlöste det? Fler symptom samtidigt? Vad tar du för medicin mot det? Går det över/blir värre när du gör vissa saker?

Gör nackövningar, det är förebyggande och kan minska en del spänningshuvudvärk och hjälpa på traven om det är spänningshuvudvärk. Speciellt med tanke på att läkare gärna skickar en till sjukgymnast efter ett första besök hos dem med hänvisning till spänningshuvudvärk. Bra att ha börjat med nackövningar för då vet du ju själv om det hjälper eller inte, sparar in på antalet besök hos sjukgymnast och ger snabbare hjälp i slutändan. Sluta inte med dem dock för de hjälper faktiskt mot huvudvärk ändå även om de inte tar bort all.

Behöver du glasögon?

Dricker du tillräckligt? Äter som du ska?

Har du testat Alvedon och Ipren i fulldos, om du får ta Ipren alltså?
 
Blöt kall handduk över ögon och panna samt mörkt, tyst rum är det som funkar för mig när jag inte har tillgång till rätt värktabletter. Det enda som fungerar mot min migrän/spänningshuvudvärk är två tabletter Bamyl Koffein (samma innehåll som Treo). Ipren, Alvedon och allt övrigt har noll effekt. Jag har också samma typ av huvudvärk som du.
 
Gick och drog med liknande och det visade sig att jag hade lätt astigmatism och behövde glasögon. Fick dem för ett år sedan och har inte haft den typen av huvudvärk sedan.
 
Jag har jättemycket huvudvärk och vet inte vad jag ska göra åt det. Det gör ont bakom höger öga och ibland bakåt tinningen. En gång har det gjort ont på vänster sida men då var det migrän.
Det jobbigaste är att varken Alvedon eller sumatriptan hjälper. Kan inte ta något annat pga andra mediciner så när det är som värst är det bara kyla som jag kan komma på som lindrar lite. Finns det något annat jag kan prova?

Jag ska försöka söka hjälp för det men just nu är allt så mycket så jag har inte ork att behöva tjata som en idiot på vården igen
Jag kan få så när jag måste få nacken fixad av kiro. Kan ju vara värt att testa gå till en duktig kiropraktor.
Som någon skrev kan det ju också vara synen som spökar och ett besök till optiker vara bra.
 
Glömt bort denna tråden 🙈 Lite efter jag skrev försvann huvudvärken och har inte kommit tillbaka :confused: Den enda skillnaden jag har gjort är att ta mer ångestdämpande, men det har inte spelat någon roll innan. Så nu är jag ännu mer inne på att det kanske är Hortons (min syster har det), men jag vet inte om min huvudvärk har gjort tillräckligt ont. Det gör ju svinont, men inte riktigt så jag vill hoppa framför tåget. Fast jag är så van vid outhärdlig ångest och annat psykiskt att huvudvärken kanske är värre än jag skattar den. Jag vet inte. Men nu hoppas jag verkligen att den inte kommer tillbaka iallafall!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 102
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 081
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp