Huvudvärk

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Jag brukar ALDRIG ha huvudvärk, men sedan igår (började med ont i nackmuskulaturen) har jag ONT i huvudet. Låg totalt utslagen hela kvällen igår på soffan...

Är i 12 v, kan det påverka?

Fler som fått huvudvärk när ni varit med barn?
 
Sv: Huvudvärk

Jag hade ständig huvudvärk när jag väntade mitt första barn. Vet än idag inte vad det berodde på. Jag minns inte i vilken vecka den började men den höll i sig ända till slutet. :(

Jag hoppas att det inte blir så för dig!
 
Sv: Huvudvärk

Förlåt, men.... Jag hade liksom inget annat.... :crazy:
 
Sv: Huvudvärk

I början av graviditeten så fick jag några kvällar då och då super huvudvärk, liknande migrän. Bara låg och låg, mådde illa när jag ställde mig upp. Detta hände bara 2 ggr och har aldrig hänt mer efter det!
 
Sv: Huvudvärk

Jag är i v 20 och har haft migrän av och till sedan vecka 14. Inte alls kul :(
 
Sv: Huvudvärk

Tyvärr har jag inga uppmuntrande ord att ge dig. Jag har sedan två ridolyckor en whiplash vilket redan förut gett mig i princip kronisk huvudvärk. Däremot har min huvudvärk blivit mycket mer intensiv och "aggressiv" sedan jag blev gravid. Men jag är fortfarande hoppfull och tänker att "i morgon går det nog över". Det som ofelbart varit bäst för att bota huvudvärken har varit långa riktigt goa skratt, och att sitta något framåtlutad (ryggläge eller kraftigt bakåtlutad stol som egentligen är det jag helst vill har faktiskt förvärrat huvudvärken)...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=668587
 
Sv: Huvudvärk

Jag hade en period omkring v 18 eller nåt (minns inte exakt), då jag hade huvudvärk 2-3 ggr i veckan.

Nu är jag i vecka 24 och huvudvärken har nästan försvunnit. Dyker upp emellenåt, kanske 1 gång varannan vecka. Jag kan dock inte minnas n ä r den försvann...
Men säg att "problemet" höll i sig i en 2-4 veckor.

En kompis hade också problem med huvudvärk under sin graviditet, men den (huvudvärken) försvann när hon började med järntabletter.
Dock har jag hört att man inte ska börja med järntabletter på eget bevåg, utan testa sitt blodvärde först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
817
Senast: tott
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 892
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp