Huvudvärk

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare dorisdoris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 823
Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Jag brukar ALDRIG ha huvudvärk, men sedan igår (började med ont i nackmuskulaturen) har jag ONT i huvudet. Låg totalt utslagen hela kvällen igår på soffan...

Är i 12 v, kan det påverka?

Fler som fått huvudvärk när ni varit med barn?

Sv: Huvudvärk

Jag hade ständig huvudvärk när jag väntade mitt första barn. Vet än idag inte vad det berodde på. Jag minns inte i vilken vecka den började men den höll i sig ända till slutet. :(

Jag hoppas att det inte blir så för dig!

Förlåt, men.... Jag hade liksom inget annat.... :crazy:

I början av graviditeten så fick jag några kvällar då och då super huvudvärk, liknande migrän. Bara låg och låg, mådde illa när jag ställde mig upp. Detta hände bara 2 ggr och har aldrig hänt mer efter det!

Jag är i v 20 och har haft migrän av och till sedan vecka 14. Inte alls kul :(

Tyvärr har jag inga uppmuntrande ord att ge dig. Jag har sedan två ridolyckor en whiplash vilket redan förut gett mig i princip kronisk huvudvärk. Däremot har min huvudvärk blivit mycket mer intensiv och "aggressiv" sedan jag blev gravid. Men jag är fortfarande hoppfull och tänker att "i morgon går det nog över". Det som ofelbart varit bäst för att bota huvudvärken har varit långa riktigt goa skratt, och att sitta något framåtlutad (ryggläge eller kraftigt bakåtlutad stol som egentligen är det jag helst vill har faktiskt förvärrat huvudvärken)...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=668587

Jag hade en period omkring v 18 eller nåt (minns inte exakt), då jag hade huvudvärk 2-3 ggr i veckan.

Nu är jag i vecka 24 och huvudvärken har nästan försvunnit. Dyker upp emellenåt, kanske 1 gång varannan vecka. Jag kan dock inte minnas n ä r den försvann...
Men säg att "problemet" höll i sig i en 2-4 veckor.

En kompis hade också problem med huvudvärk under sin graviditet, men den (huvudvärken) försvann när hon började med järntabletter.
Dock har jag hört att man inte ska börja med järntabletter på eget bevåg, utan testa sitt blodvärde först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 983
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: cherie
·
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 638
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna