hva slgs hingst kan jeg bruke?

D

Darisse

Hvordan er reglene i sverige når det gjelder å bedekke et sto som er traver av stamme, men blir brukt til dressur?
Jeg ønsker å bedekke, men ikke med traver da jeg skal beholde føllet som ridehest.
Vil bruke en hingst som kan foredle gangartene, f.eks PRE eller annen halvblods ridehest.
Er mange typer hingster jeg kunne tenkt meg å bruke, men da ikke en traver.
Vært litt morsomt med litt spesiell farge også..
Så er det noen som vet hva slags hingster jeg kan bruke og er det noen som vet om noen hingster i nord sverige?
trenger ikke være kåret egentlig siden jeg ikke vil få den registrert i Norge som noen rase pga her har jeg ikke lov å bedekke med noe annet enn traver.
 
Sv: hva slgs hingst kan jeg bruke?

Rent regelmässigt så ska hingsten ha licens/tillstånd och vara frisk för att få betäcka inget annat. Sedan är det upp till den enskilde hingstägaren att själv bestämma vilka ston som hingsten ska betäcka.
Så rent regelmässigt kan du välja på allt från Elit-dressyrhingst Briar till grannens ponny om de har löst licens/tittstånd för året.

Det flesta hingstar som är i ridhästavel verkar idag på semin så det är mer då var du har en seminstation än var hingsten finns rent geografiskt när du ska välja hingst.
 

Liknande trådar

K
Avel Hei! Jeg har en pensjonert spranghest på 21 år. Blanding av hannoveraner og holsteiner; Norsk varmblods ridehest. Med meget god stamme...
Svar
3
· Visningar
966
S
Anläggning God morgen, alle herlige bukefalister! :-) Jeg trenger deres hjelp! Håper noen kan gi meg noen tips i denne forbindelsen! Jeg blir...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Masse
·
K
Foder & Strö Hei! Jeg har en kaldblodsvallak som jeg har hatt hjemme siden sommeren. Han var veldig kraftig musklad da jeg fikk han. Jeg red ikke...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: KorsmoLappen
·
Avel jeg har blitt "ansatt" for å finne hingst til hoppa som venninnen min eier, hoppa har tidligere gått grand prixklasser i sprang og er...
Svar
17
· Visningar
1 277
Senast: smulemor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp