HW eller Bucas?

Nepenthe

Trådstartare
Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas!

Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga kamrater.
Nu har jag ett rambo heavy wug med halvhals där hon har strl 140. Har hon 140 i amigo med? Mitt förra sto hade 130 i amigo men också 135 i vanliga täcken.. är det en strl större i halvhals täckena?

Nu vill jag ha ett prisvärt täcke, 200g/250g som håller! Vad rekommenderar ni? En annan modell av HW eller Bucas? Hon har täcken långa tider i taget och de ska sitta bra, värma och sen hålla för lite bett.

Dubbla täcken blir det inte och det tjockaste hon behöver är sitt wug 370g :)
 
Om jag ska köpa ett Rambo Wug Medium/250g ska jag ha 140? iom att det är halvhals?
Det är en smal varmblodstravare
 
Jag älskar hw! Har ett amigo bravo (1200 denier) till min som gör sönder andra täcken på nolltid. Billigare än Rambo men suverän kvalité!
 
Låter märkligt att hon har 140 i rambo och 135 i andra täcken, mitt varmblod som jag hade för många år sedan var precis tvärt om: 130 i rambo (Wug) och 135 annars.

Upplever generelt Rambo som rätt stora i storlekarna. Har 140 till mina stora ridhästar som använder 145-150 i andra täcken (t.ex. bucas).
 
Har samma erfarenhet, att HW är stora i storlekarna. Möjligen man kan gå upp en storlek på de tjockare täckena(jämfört med tunna HW), de har blivit lite trängre på min.
 
Jag får också gå upp en storlek i HW (eller i alla fall AMIGO och MIO som är de jag testat), i vanliga fall drar Fröken 135 i täcken men 140 i HW
 
Min får också gå upp i storlek på HW hon har 135 i hööks täcken och liknande med 140 i HW. Samma med vår travare kan ha 135 i vanliga täcken men har större storlek i HW :cautious:
 
Har lite frågor om strl, slitstyrka, horseware eller bucas!

Har en häst som drar 135 i vanliga täcken som går på lösdrift med naffsiga kamrater.
Nu har jag ett rambo heavy wug med halvhals där hon har strl 140. Har hon 140 i amigo med? Mitt förra sto hade 130 i amigo men också 135 i vanliga täcken.. är det en strl större i halvhals täckena?

Nu vill jag ha ett prisvärt täcke, 200g/250g som håller! Vad rekommenderar ni? En annan modell av HW eller Bucas? Hon har täcken långa tider i taget och de ska sitta bra, värma och sen hålla för lite bett.

Dubbla täcken blir det inte och det tjockaste hon behöver är sitt wug 370g :)
Om du vet att rambo wug heavy passar i 140, köp ett rambo wug medium vari-layer. UNDERBART täcke som min pålle tyvärr inte använder så mycket eftersom han oftast inte behöver mer än 100 gram.

Vad gäller storlekar så har min 140 i rambo och bucas och 145 i billigare täcken, på innersta i bogen. Jag tycker inte att det är så fasligt stor skillnad dock utan just det faktum att de inte är ställbara i bogen.
 
Om du vet att rambo wug heavy passar i 140, köp ett rambo wug medium vari-layer. UNDERBART täcke som min pålle tyvärr inte använder så mycket eftersom han oftast inte behöver mer än 100 gram.

Vad gäller storlekar så har min 140 i rambo och bucas och 145 i billigare täcken, på innersta i bogen. Jag tycker inte att det är så fasligt stor skillnad dock utan just det faktum att de inte är ställbara i bogen.

Ja min är ju inte så bred i bogen och har ganska smal hals. Men HW halvhalstäcken passar iaf i 140 :)
 
Har samma erfarenhet, att HW är stora i storlekarna. Möjligen man kan gå upp en storlek på de tjockare täckena(jämfört med tunna HW), de har blivit lite trängre på min.

Så kan det vara, för det ofodrade AMIGO jag hade var 130 till min annars 135 häst
 
Låter märkligt att hon har 140 i rambo och 135 i andra täcken, mitt varmblod som jag hade för många år sedan var precis tvärt om: 130 i rambo (Wug) och 135 annars.

Upplever generelt Rambo som rätt stora i storlekarna. Har 140 till mina stora ridhästar som använder 145-150 i andra täcken (t.ex. bucas).

Det är ett gammalt Rambo Wug men jag kan ta kort idag på henne :) tänkte om det var iom halvhalsen det är en strl större..
 
Om jag vill köpa ett AMIGO BRAVO Medium 250g, som inte är halvhals. Då borde hon ha 130? för det är ju större i bogen :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 372
Senast: Camigween
·
Utrustning Täckessäsongen är här och jag skulle behöva uppdatera min hästs täckesgarderob. Problemet är att jag ännu inte hittat rätt modell på...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: lytesout95
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 602
Senast: Wembley
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp