HW Riding tights

fraggelzebra

Trådstartare
Hej! Fönstershoppade lite på nätet igår och fann ridleggings från Horseware. Är det någon här som har dem eller har provat dem?
Eller har några andra ridleggings att rekommendera?
Eller har några åsikter om ridleggings i allmänhet? :)

Jag gillar spontant den stora mobilfickan på benet. Kanske dumt om man åker av och landar på ena låret. Tänkte främst ha dem till uteritter och konditionsträning i lätt sits, varför de inte måste ha helskoning/grip.
 
Jag har ridleggings från Kingsland och Horze. 2 par näskodda från KL och 1 par helskodda (silikon) från Horze. Jättenöjd med mina.
 
Jag har övergått till att rida i princip enbart i ridtights nu i år.
Favoriterna nu i värmen är från Performa (Australien), med hög midja och silikonskoning. Smidiga, sitter bra, känns som att de ger lite stöd trots att det inte är några kompressionstights.
I vintras red jag i Horzes vinterfodrade, de billigaste med bara knäskoning (den helskodda varianten av samma modell var rätt värdelös - inget foder vid skoningen...), och när det blev lite mildare men fortfarande kallt/blåsigt i ett par vindavvisande med silikonskoning (också från Horze). Jag är nöjd med de från Horze, förutom att de dels är lite små i storleken - linningen tenderar att vara stenhård - och att kvalitén på sömmarna kunde vara lite bättre. De vindavvisande kostade drygt 900:- och jag kommer inte att betala så mycket för någon sommarmodell från Horze. Då känns de för några hundralappar mindre i deras sortiment mer prisvärda, faktiskt. Men de sitter bra och silikonskoningen är trevlig.
 
Lägger till att både mina tights från Horze (dock inte de vinterfodrade, om jag minns rätt) och från Performa har en sådan ficka. De vindtäta från Horze har silikon i fickan, vilket Performa inte har men den är i gengäld med bra djup och jag har både nycklarna (rejäl knippa) och mobilen där utan vare sig obehag eller risk för att tappa något - grejerna har inte rört sig ur fläcken. Tror att ficka på låret blir allt vanligare bland ridtights nu, tycker mig se det mer och mer bland de nya modellerna som kommer. :)
 
Lägger till att både mina tights från Horze (dock inte de vinterfodrade, om jag minns rätt) och från Performa har en sådan ficka. De vindtäta från Horze har silikon i fickan, vilket Performa inte har men den är i gengäld med bra djup och jag har både nycklarna (rejäl knippa) och mobilen där utan vare sig obehag eller risk för att tappa något - grejerna har inte rört sig ur fläcken. Tror att ficka på låret blir allt vanligare bland ridtights nu, tycker mig se det mer och mer bland de nya modellerna som kommer. :)
Perfekt! Lutar lite åt horze eftersom de oftast är så prisvärda. :)
 
Så, efter moget övervägande slog jag till på ett par HW, de plommonlila. Igår kom de och idag hade jag på mig dem i stallet. ÄLSKAR dem! :love: Sitter som en smäck! Hur bekväma som helst! Tjatade så länge om dem till min syrra att hon beställde ett par till sig själv också. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp