Hylla din häst!

palle11

Trådstartare
Våra hästar är ju det bästa vi har. Visst kan dom väl va jobbiga när dom gör sönder detdär svindyra täcket eller vägrar komma in från hagen, men innerst inne älskar vi dom ju!
Så nu tycker jag det är tid för att hylla dessa fantastiska varelser. Skriv en liten hyllning om just din fyrbenta kompis!
 
Tänker väl att jag kan skriva en liten hyllning till min C-ponny. Oavsett vad så gör hon sitt bästa. Spelar ingen roll om det är hoppning, dressyr eller lek, hon ger 110% i allt.
Denna fantastiska ponny gör vad som helst, med övertalning och tid så är hon så himla fantastisk.
Man märker att hon vill lära sig och vill göra rätt, hur fantastiskt är inte det?
Hon älskar att bara bli borstad utan att stå och stressa och skulle inte göra en fluga förnär. Extremt trevlig ponny som jag hoppas på många fler fantastiska stunder med!
 
Jag har en uppfödning på 6 år. Han är en sån häst som man blir varm i hjärtat och glad av att bara titta på. Alla tycker om honom människor som hästar. Han har alla fyra hovarna i marken utom ibland när vi tar våra galopper i skogen :). Han älskar att kela, kommer när man kallar, lätt i all hantering. En häst jag bara älskar att vara med !
 
Min häst har jag haft i 7 år, hon är en mycket komplicerad varelse som ger mig gråa hår emellanåt. MEN vad hon har lärt mig mycket och jag är så tacksam för att hon har kommit in i mitt liv och fått mig att vara tvungen att ifrågasätta mycket av den kunskap som jag hade ❤️ Jag lär mig varje dag
 
När jag träffade min häst klickade det högljutt. Jag skulle inte ha egen häst alls och framför allt inte importera en men för honom släppte jag alla regler och smarta argument.

Han mådde inte bra fysiskt eller psykiskt och jag kunde inte särskilt mycket riktig hästkunskap, jag kom direkt från ridskolan.

Det lilla frö som klickade så högljutt har under våra 6 år slagit ut i blom.

Han är intelligent, omtänksam, modig, känslig och helt unik.
 
Jag älskar och respekterar alla våra hästar otroligt mycket.
Hur det än är så ställer de allihop upp på saker, utvecklas och gör sitt bästa bara för att vi ber dem om det. Bara det i sig är värt en hyllning.
Och så lär de oss saker om oss själva nästan varje dag. Bättre sätt än hästar för att hålla sig med självinsikt på och få anledningar att jobba med sig själv, tänka om och tänka nytt finns nog inte.
Jag är väldigt tacksam för att de är en del av mitt liv.
 
Åh får jag hylla alla fina ridskolehästar? Som snällt står ut efter bästa förmåga när små vingliga människor försöker styra runt dem. Som i bland har en räv bakom örat och springer in i mitten med de små människorna. Som står ut med människor som blir arga på dem, gråter på dem, och är rädda för dem.
Som är helt ok med att först bära på en liten människa som vinglar, råkar rycka i en tygel, ibland bankar dem i magen - för att sedan dansa med en lite större människa som tillåtits göra alla de misstagen innan.

Jag vill speciellt hylla två stycken på min ridskola. En grå valack som går nybörjarlektioner och så fint lyssnar och försöker förstå de små små människorna som inte ens når ner under sadelkåpan, som uppmärksamt tar hand om de allra minsta och alltid med öronen spetsade och ett "vad ska vi göra nu då?" uttryck. Samma valack dansar gärna på dressyrbanan med de större människorna eller hoppar banor i full fart.

Den andra är ett fuxsto med allt vad det innebär. Hon lär tålmodigt de små att balansera sig. Glider någon liten åt sidan saktar hon genast ner till en långsam skritt och går inte framåt för alla ponnysparkar i världen förrän den lille på ryggen sätter sig balanserat igen. Hon har åsikter men helt utan att skrämmas, hon lär de små att hästar är individer och har egna åsikter och tankar. Samma ponny hoppar även hon fartfyllda banor, eller dansar efter bästa förmåga runt ett dressyrprogram helt lugnt och tryggt med de som vill debutera dressyr.
 
Vilken fin tråd!

Jag vill hylla min lilla häst. Han är alltid glad och positiv. Väldigt snäll och modig för att vara en unghäst som inte har hunnit vara med om så mycket än. En riktig goding.

Jag vill även hylla mina två änglahästar. De var båda så genomgoda individer. Tog verkligen hand om andra hästar och kände alltid av hur jag mådde också. Båda stod mig oerhört nära, vi hade långa och tighta relationer. Tänker på dem i det mesta jag gör, de ger mig fortfarande styrka och mod, och ibland ett skratt även om saknaden är enorm. :heart
 
Jag vill hylla min häst för att han är så himla snäll, mot alla. Människor i allmänhet, men barn i synnerhet, hundar, katter.. småfåglarna som numera bor i hans box, alla!

Min första egna uppfödning och jag kunde inte fått en bättre kompis.
Nu fyra år, 174 hög och benen går lite dit dom själv vill ibland, men han är alltid glad och gör det man ber om med öronen framåt.
Världens bästa lyckopiller ❤️

1386E30C-5277-4993-95CF-AA1B42B72994.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
10
· Visningar
721
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 916
Senast: JohannaB
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp