Hyperventilerar

Anita66

Trådstartare
Jag har en australienska terrier tik på 3 år, lärde henne från början att sova i bur, senare även med öppningen öppen. Hon har aldrig ogillat att åka bil, husbilen älskar hon. För ca 9-10 månader tillbaka så hyperventilerar hon och skakar i hela kroppen. Hon har inga problem med buren för den sover hon i hemma. Hon har säkerhetsbälte med bra sele och den fungerar så hon kan röra sig lite fritt i baksätet. Men hon vill inte in i bilen, hon har under 3 tillfällen smitit när vi stannat och ska rasta henne. Hon blir som galen!! Jag köpte adaptil, vilket bara fungerar hemma, hon gör även det om jag sitter vid henne eller att hon sitter i mitt knä. Hon är van att åka långt och mycket bil men inte längre. Hon hyperventilerar och skakar i 15- 20 mil...ungefär när vi har 45 minuter kvar på resan så lägger hon sig ner av utmattning och hyperventilerar övergår till lättare flås. Snälla finns det nån som har tips. Hon kräks aldrig även om hon har ätit. Tacksam för svar
 
Det verkar som om hon blivit skrämd/upplevt obehag för nått i samband med bilåkning.
Nått oljud från bilen? Statiska stötar från sele eller filt?
 
Illamående? Lite konstigt att det skulle komma när hon är så gammal dock.

När min ena hund var liten mådde han illa vid bilåkande så han fick Postafen efter inrådan av veterinär.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 070
Senast: Migo
·
Hundhälsa Such, det har varit två tunga veckor här på hundfronten... :cry: Jag upplever att Frank har blivit så konstig den senaste månaden och...
2
Svar
28
· Visningar
3 259
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 624
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp