hypokondrisk dator

emlem

Trådstartare
jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul fick min dator frispel. fyllt med rosa pixlar över hela skärmen när jag startade den

ungefär såhär fast bara rosa pixlar, jag har inget rosa på skärmen i vanliga fall...
photo.jpg


Fick igång den genom att vända upp och ner på den, batteriet är inbyggt så det kunde jag inte ta ur. När datorn väl är igång funkar den utmärkt, men att få igång den blev rysk roulette så jag lämnade in den på lagning. Efter en vecka får jag tillbaka den och de hade prövat starta om och stänga av i flera dagar men aldrig fått fram de rosa pixlarna:mad: så de optimerade den, rensade från skräp och jag kunde hämta ut den. Nu har jag haft den hemma i ca 1 vecka men har inte använt den jättemycket då jag blev lite avvänd när den var borta. Men så idag kollade jag och kompisen på några pdf filer som jag skapat för jobbansökan och det gick jättebra men så nu senare på kvällen när jag skulle in och fixa med räkningarna gick den inte att starta, rosa pixeljävlar överallt:banghead: försökte i över 20 min med av och på, vända upp och ner men inget hände, tillslut satte jag i laddaren trots att batteriet var fullt och vips så fick den liv igen.

Någon som varit med om något liknande? kan det vara grafikkortet som fått slaganfall eller är det läge för en ny dator?
 
Jag dammsög bara tangentbordet som jag sett andra göra, har i efterhand läst att man helst inte ska dammsuga sin dator
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp