Hyr du stall, eller har du eget?

Hyr du stall, eller har du eget?

  • Jag har en häst, i eget stall

  • Jag har en häst, och jag hyr stallplats

  • Jag har flera hästar, i eget stall

  • Jag har flera hästar, och jag hyr stallplats

  • Jag har ingen häst för närvarande :(


Resultat syns endast efter röstning.
Har två hästar i ett litet stall som hör till gården jag hyr, så indirekt hyr jag stallet men kryssade i eget då ingen annan har "tillgång" till det ;)
 
Två egna hästar som jag hemma, underbart, passar mig super :) Åker regelbundet på träningar för att få social stimulans samt för att utvecklas i ridningen.
 
Har ett litet eget stall med fyra stora boxar och har sedan november fyllt stallet med egna hästar. Haft inackordering tidigare :) Hoppas på att kunna bygga två boxar till såsmåningom!
 
Eget stall, två hästar, tre boxar, fler kan byggas (inte aktuellt dock).
Älskar mitt egna stall, det är en oerhörd frihet och har väl aldrig känt mig så o-bunden:up:
 
Jag har två stycken i eget stall, en shettis och en ridhäst. I stallet finns också mammas två hästar, en inack och en Box används som förråd för närvarande. Mina föräldrar äger gården, jag och mamma driver stallet som ett HB tillsammans. Eftersom hon bor vid stallet tar hon de mesta av in-och utsläpp, fodringar osv, jag sköter bokföring och redovisning. Resten hjälps vi åt med.

Vi har haft tur med alla inackar som stått hos oss(vi har haft fler inackar och färre egna hästar tidigare), bara haft en som var lite knäpp och hon valde själv att flytta. Bra med eget stall är att kunna bestämma själv hur man vill ha allt. Jobbigt är att allt med hästarna och underhåll av stall, hagar osv måste man ha koll på och sköta själv. Det jag saknar mest från när jag hade häst på stor anläggning är alla stallkompisar, och aktiviteter som hemmatävlingar och träningar.
 
Har en egen häst som jag äger och en foder häst som bara är sällskap (gammal med skimmel sjuka)
Eget stall på föräldrarnas gård med tre boxar.

Försöker ha in en inackorderad så man inte är alldeles för ensam i stallet och kan få lite avlastning ngn dag :)
 
Jag har en Exmoorponny och en varmblodig travardam i eget stall med f.n två boxar. En box till skall byggas, men har inte några planer för fler hästar i dagsläget.
Det är skönt att ha sina egna rutiner, men nog kan jag sakna sällskap ibland.
 
Två hästar i stall med 6 boxar, har dom på min mammas gård, har ingen hyra, så bästa tänkbara scenariot, får hjälp med utsläpp eller om jag åker bort men bestämmer samtidigt allt själv och sköter allt själv :)
 
Jag har en häst, inhyrd. Har inte råd med fler just nu, men drömmen är att ha en ponny till i eget stall så småningom. Är duktigt trött på konstiga hästmänniskor, som verkar ploppa upp som svampar där man minst anar det, så enda lösningen verkar vara att ha eget. Jag jobbar hellre åt mig själv än försöker hänga med i andras nycker för alltid.
 
Jag har en häst inhyrd, finns inte alternativ att ha den hemma men jag tycker det är jätteskönt med all service. Har världens bästa stallägare och i stallet finns bara 5 hästar. :)

Jag vill inte heller ha mer än en häst, det räcker och blir över med hans påhitt och träning. ;)
 
Har 8 egna hästar hemma på egen gård. På gården finns totalt 11 hästar.
Ponnyuppfödning och tävlingshästar :D
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 010
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp