manhattan_2006

Trådstartare
Jag hyrde ett bett från en ridsportaffär, bara det att när jag fick hem det så var det fel modell. Jag kontaktar då affären som påstår att det visst är rätt bett?? hur dom nu kan påstå det när till och med en blind kan se att det är två helt olika modeller, hon sa dessutom att prova det bettet du fick, så på ett sätt erkänner hon ju att hon vet att det är ett annat bett. Jag har alltså fått ett kombinationsbett och det skulle jag inte ha. Upptäckte sedan idag att det saknas en rem som hör till bettet, alltså en "curbstrap" det är en läderrem istället för kindkedja, denna saknas alltså, anser inte att det finns någon anledning att prova ett bett som det till och med saknas delar till. Jag anser inte att jag ska behöva betala för denna hyrning, vad säger ni hur ska jag gå tillväga?
Dessutom är alltså detta bett ett hyrbett som andra lånat innan, på fakturan står inget om hyrning av bett bara hela summan 2*** kr. Menar dom att jag ska betala 2000 kr för ett begagnat bett som saknar kindkedja:grin: nej tack.
*trött på oseriösa ridsportaffärer*
 
Sv: Hyra bett

Vem betalar 2000 spänn för att hyra ett bett? Märklig ridsportsaffär i alla fall som inte kan stå för sina misstag.
 
Sv: Hyra bett

nej alltså det står inget på fakturan om hyrning den skulle kosta 200 kr om jag sedan vill köpa det kostar det 2000 kr.
 
Sv: Hyra bett

Jag fattar verkligen ingenting!
Har du hyrt ett bett som egentligen kostar dig 200 kr och sedan 2000 kr om du vill köpa det?
Är det samma bett då eller ett likadant som du får köpa?
Visste knappt att det fanns så dyra bett!!!!!!
Och nu vill de att du ska betala 2000 kr för hyran??????
Varför hyr du det?
För att se om det funkar på din häst då eller?
Jag hade iaf krävt att få det bettet du bett (ha,ha) om och att det är komplett innan du betalar 200 kr och inte ett öre mer!!!!!
 
Sv: Hyra bett

Jag fattar verkligen ingenting!
Har du hyrt ett bett som egentligen kostar dig 200 kr och sedan 2000 kr om du vill köpa det?
Är det samma bett då eller ett likadant som du får köpa?
Visste knappt att det fanns så dyra bett!!!!!!
Och nu vill de att du ska betala 2000 kr för hyran??????
Varför hyr du det?
För att se om det funkar på din häst då eller?
Jag hade iaf krävt att få det bettet du bett (ha,ha) om och att det är komplett innan du betalar 200 kr och inte ett öre mer!!!!!

jag har hyrt det för 200 kr i en vecka. Vill jag ha det så kostar det 2000 kr. Bara det att det inte står något på fakturan om hyrning och summan är inte 200 kr utan köpesumman. Jag hyr det för att jag tyckte det var en bra idé innan jag köper det, har lagt ut flera tusen på bett som sedan inte hästen trivts med.
jag tycker iaf inte att jag ska behöva betala för fel bett som dessutom inte ens är komplett, känner bara på mig vilket liv det kommer att bli, när dom inte ens kan erkänna att dom skickat ett helt annat bett:grin:
 
Sv: Hyra bett

Jaha! Ok, men du måste ju stå på dig iaf.
Nu får du ju inte testa det bettet som var meningen!
Gå tillbaks med det och säg att du vill låna det bett du bad om och att det ska vara komplett.
Annars faller ju hela poängen liksom.
Och be dem skriva om fakturan oxå.
Säg att det ska stå 200 och inte 2000, att det kanske blivit något fel????
 
Sv: Hyra bett

ja jag ska ringa imorgon så får jag se vad dom säger men dom verkar inte så samarbetsvilliga eftersom dom inte ens kan erkänna att det är fel bett:(
 
Sv: Hyra bett

Men var det inte ett vanligt Mikmar (såg i shoppingtråden) du skulle ha ? För det du visade bild på i shoppingtråden är den "vanliga" modellen som finns i Sverige.
 
Sv: Hyra bett

KL

Om det är Mikmar du söker kan jag tipsa om att på Börjes kostar de 995 kr.
 
Sv: Hyra bett

Men enligt telsamtal till affären så har dom inga längre och det sista skulle dom ha sålt tidigt i höstas ? ? ?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi var stammisar hos veterinären en helg härom månaden, och skickade naturligtvis in till försäkringsbolaget så att vi skulle få...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Mineur
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 573
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 457
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp