Hyra bil - behövs det ett kort med kredit?!

cherie

Trådstartare
Jag blir galen på denna djungel när man ska hyra bil utomlands. Så nu tar jag hjälp av allsmäktiga Buke. Jag hyrde bil i USA för två år sedan och då behövde jag ha ett renodlat kreditkort för att få hämta ut bilen.

Nu ska jag hyra bil i Kroatien och läste detta på biluthyraren hemsida:

"Vid bokningstillfället måste du uppge ett betal- eller kreditkort för att få igenom din bokning. Det behöver inte vara ett renodlat kreditkort för att genomföra din bokning.
Alla våra lokala leverantörer tillåter endast att du lämnar din deposition med ett betal- eller kreditkort. Observera att den lokala leverantören i USA enbart tillåter renodlade kreditkort när du lämnar depositionen."

Det tolkar jag som att det går bra att hämta ut bilen och lämna depositionen med ett vanligt VISAkort utan kredit? Eller? :confused: Jag ringde deras kundservice för att bekräfta detta, fick prata med någon som verkade halvt förvirrad, som sa att nej det behövs kreditkort... Jaha? :confused:

Någon som vet?
 
Sv: Hyra bil - behövs det ett kort med kredit?!

Okej, förstod nu att jag har ett BANKkort och betal-och kreditkort är något annat...

Någon får gärna bekräfta ändå ;)
 
Sv: Hyra bil - behövs det ett kort med kredit?!

jag jobbade för en stor biluthyrningsite förut, och vi förklarade alltid så här att i andra länder finns debit och kredit kort, det står på korten vad det är, i Sverige har man inte så utan så länge man har tillräckligt med pengar för att täcka depositionen så accepterar dom kortet, de kommer att låsa depositionen på kontot undertiden ni har bilen, om ni inte köper deras lokala försäkring som ibland kan vara bra och ibland eller ofta ren skit. Bästa är att ringa till dem du hyrde av för att få det bekräftat av dom direkt om det skulle bli strul.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp