Bukefalos 28 år!

Hyra domare

W

Whatahotgirl

Vet ngn hur man gör när man vill hyra en domare till en klubbtävling i dressyr?

Hur går man tillväga?
Vad brukar det kosta?


:bow:
 
Sv: Hyra domare

Man tittar på förbundets hemsida på vilka som är domare, ringer och frågar den man vill ha om den är ledig och vill och hur mycket betalt den skall vill ha, bokar in om man kommer överens.

kostnad ca 120-200 kr timmen + milersättning, hur hög domarersättningen är skiljer sig, då prissättningen är fri..
 
Sv: Hyra domare

Man tittar på förbundets hemsida på vilka som är domare, ringer och frågar den man vill ha om den är ledig och vill och hur mycket betalt den skall vill ha, bokar in om man kommer överens.

kostnad ca 120-200 kr timmen + milersättning, hur hög domarersättningen är skiljer sig, då prissättningen är fri..

och glöm inte att vara ute i god tid, gärna ett par månader innan.
Vi brukar även några dagar innan tävlingen ringa och "kolla läget", har hänt att dom glömt av det hela. *panik*
 
Sv: Hyra domare

:bow: x1000000


får jag fråga vidare med frågan:
Måste man ha domarprotokoll fråd ridsportfubundet åt domaren även på klubbtävling eller går det bra med "hemmagjorda"?


Tack på förhand
 
Sv: Hyra domare

på klubbtävling går det bra med egna. oftast har man ju kopior på riktiga protokoll :idea:
men en gång har jag fått poäng och kritik på ett vanligt randigt papper :rofl:
 
Sv: Hyra domare

hehe ja då borde ju min variant funka också ;)

jag spinner vidare på tråden och undrar vilka funktionärer som behövs. De jag kommit på är:

Tävlingsledare
Domare
Sekreterare
Speaker/musik
Funktionär banan
Funktionär framridningen
Cafe ansvarig


Kan tillägga att det är första gngn jag anordnar en klubbtävling. Är ca 25 startanden.


:bow:
 
Sv: Hyra domare

På 25 startande så ha vi bara varit 3 st, domare, domarsekreterare, beroende på hur anläggningen är byggd hande vi en person som hade hand om sekretariatet och agerade även in/utsläppare och protokollhämtare/räknare samt cafepersonal.
Domaren delade ut priserna.

Vad jag vet så var det ingen som hade några som helst klagomål på arrangemanget.

Det beror helt på hur många man har som kan hjälpa till, vi öser hellre på med lite mer personal på "riktiga tävlingar".
 
Sv: Hyra domare

Någon som räknar poängen. En klubbtävling som jag var med och anordnade så hade jag hand om sekretariatet samtidigt som jag gick och hämtade protokollen, svarade på tusen frågor från nervösa deltagare, höll koll på tjejen vid insläppet till ridhuset eftersom hon var ovan, svarade på frågor från föräldrar, mormor, farmor, syskon, granne till de som tävlade och att då SAMTIDIGT räkna dressyrpoäng är inte så lätt!
 
Sv: Hyra domare

Vi brukar ha domaraspiranter, de brukar vara intresserade av att träna på att döma och gör detta mot att vi bjuder på fika.
Krisar det så dömer ngn av intruktörerna.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Tjena! Är det någon som har förslag på var man kan leta efter hästgård att hyra? Vet om blocket och hästnet, men är där fler sidor? :)
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 624
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp