Hyra eller köpa?

Jag köpte eget för att det var så himla bökigt att försöka få tag på ett att hyra när man väl behövde. Ingen mack hyr ut längre utan man är hänvisad till privatpersoner som är villiga att göra det och de är få. Höll på och ringde runt en halv dag förut inför klinikbesök och för att slippa det krånglet i framtiden så köpte jag eget släp. Nu åker vi när vi vill och hur vi vill, behöver inte planera långt i förväg liksom.

Så för mig var det inte kostnaden utan krånglet som gjorde att jag valde köpa eget släp. Det braiga är ju att släpet även kan användas till andra saker som att köra möbler, skräp till tippen m.m. :)
 
Jag har eget släp, trots att jag bara kör några gånger per år. Hade förut ett äldre släp, 90-tal, men efter en olycka med en häst i just de släpet, insåg vi att vi behöver skaffa ett nyare, modernare med säkerhetsbommar etc och bättre komfort helt enkelt.
Min man servar/meckar med de själv och får gratis besiktning, så det enda som kostar är delar (inte mkt) samt nya däck emellanåt, försäkring och skatt.
Dessutom har man de alltid till hands. Hyrde mycket förut och det var ett jäkla meck med att hitta släp som var lediga, som dessutom man fick dra lagligt, och de tillkom en hel del soppa på att hämta/lämna släpet, och då bor jag ändå i Stockholm där det vimlar av släp för uthyrning.
 
Jag har eget men kör bara typ 4ggr/år.
Skönt att ha om man måste iväg snabbt och skönt att slippa boka och fixa med att hyra.
 

Liknande trådar

Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 080
Senast: Shaggy
·
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
664
Senast: lillan222
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
258
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp