hyra för rum

pillerill

Trådstartare
Hur mycket är normalt/vanligt att man betalar som inneboende, med eget rum och tillgång till resten av bostaden?
 
När jag hyrde rum i jönköpingsområdet pga veckopendling betalade jag mellan 2000-3000 kr/mån.
 
Jag tror min pappa tar 3500 per rum inkl el och bredband. I Lund, och här är det dyrt. Rummen är små och lite sunkiga men det är nära till universitetet.
 
I Åre där jag bodde i kollektiv för massa år sedan,med 4 andra, betalade vi 2300kr-2500kr/månad har jag för mig.

Här i Australien ligger det billigaste på ca 1000sek i veckan. Dubbla det för Sydney eller Melbourne innerstad
 
Variationen lär vara lika stor på rumshyran som hyran på lägenheter kan vara. Kostar lägenheten 15000 kr/månad eller 5000 kr/månad? Variationen på rumshyran blir såklart lika stor. Mitt ena barn betalade 3500 kr/månad för ett pytterum med kök och badrum som delades med en annan person och gemensam tvättstuga för hela huset i ett privat hus när hen pluggade i Jönköping för sju år sedan. Studentrummet hen hyrde senare i samma stad kostade ungefär samma men då delades kök och badrum men väldigt många fler. Det var än sunkigare men mer centralt.

Sedan beror det ju också på om rummet är möblerat eller inte.
 
När jag för länge sen hyrde en lägenhet utan dusch (använde hyresvärdens dusch) i en villa i Nacka så betalade jag 3000:-/månad.
I ett annat hus betalade jag 2500:-/månad för ett rum + badrum. Också Nacka.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Rosett
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 551
Senast: Wille
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 028
Senast: Imogen
·
Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp