Hyra häst eller bli medryttare??

E

emmiiiz_92

Det är så att jag kanske får hyra en häst i höst och dela den med en annan tjej. Men jag provred en annan häst för nån vecka sen som jag kan får bli medryttare på 2 ggr/vecka. Om jag blir medryttare på den hästen så måste jag rida hela sommaren och jag kanske måste rida själv också. Jag vet inte vad jag ska välja:confused:
För om jag hyr häst så kostar det jättemkt men då kan jag rida tillsammans med mina bästa vänner som också ska hyra häst..
Men om jag tar medryttarhästen så blir priset mkt billigare men då kanske jag får rida själv hela sommaren.
Vad ska man välja?? Vad skulle du gjort??
 
Sv: Hyra häst eller bli medryttare??

Jag skulle nog bli medryttare. MEn det beror på häst och på hur avtalen lyder. Hur mycket skötsel ska du stå för i de olika fallen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 377
Senast: Nepenthe
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: mysboll
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 772
Senast: Unafraid
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp